Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Odnowią pociągi Kolei Mazowieckich

koz 17-12-2015, ostatnia aktualizacja 17-12-2015 17:26

Elektryczne zespoły trakcyjne Kolei Mazowieckich zostaną odnowione.

Most średnicowy
autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Most średnicowy

Konsorcjum ZNTK "Mińsk Mazowiecki" oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. zmodernizują elektryczne zespoły trakcyjne Kolei Mazowieckich. Umowy zostały podpisane 17 grudnia 2015 r.

W sumie kontrakt obejmuje naprawy 91 elektrycznych zespołów trakcyjnych z modernizacją i jest podzielony na trzy zadania: wykonanie 19 napraw w poziomie P4 z modyfikacją w latach 2016-2017; wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją w latach 2016 – 2017; wykonanie 33 napraw w poziomie utrzymania P4.

Wartość całego kontraktu opiewa na blisko 330,5 mln zł brutto. - Podpisane dokumenty to kolejny istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie. Jest to sfinalizowanie największego przetargu na modernizacje taboru w historii Kolei Mazowieckich. Chcę przy okazji podkreślić, że podpisane umowy dotyczą ostatnich pojazdów przewidzianych do modyfikacji i modernizacji. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się wyłącznie ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to dostrzegalna zmiana. - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

W ramach napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją zostaną zamontowane nowe podzespoły, m.in.: przetwornica, sprężarka, silnik asynchroniczny, drzwi odskokowo-przesuwne. Zostanie zainstalowana pełna informacja pasażerska (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom), monitory LCD, system zliczania pasażerów, monitoring, oświetlenie, klimatyzacja, ogrzewanie szyb czołowych kabiny maszynisty, wc dla niepełnosprawnych.

Pojazdy zostaną wyposażone w dwie krótkie pochylnie wykładane z podłogi przystosowane do obsługi wysokich peronów oraz dwie długie łamane, obrotowe pochylnie przystosowane do obsługi peronów niskich. Pojazdy zyskają instalację pod biletomaty bezgotówkowe i kasowniki biletowe, WiFi oraz gniazdka sieciowe.

W ramach napraw w poziomie utrzymania P4 zostaną wykonane m.in.: powłoki lakiernicze „antygraffiti" na pudłach EZT. Zostaną wymienione wszystkie przyciski w przedziałach pasażerskich na przyciski z napisami w języku Braille'a. Wykonawca zamontuje WiFi, kamery czołowe i urządzenia do nagrywania dźwięku. Pojazdy zyskają pełną informację pasażerską (tablice, wyświetlacze, dźwięk, interkom).

- Po raz kolejny nasza firma będzie realizowała tak duży kontrakt dla Kolei Mazowieckich. W ciągu jedenastu lat współpracy wykonaliśmy już ponad 400 napraw w poziomie P4 i 55 napraw w poziomie utrzymania P5 - powiedział Sławomir Piątek, prezes zarządu ZNTK "Mińsk Mazowiecki".

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane