GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Jak podróżują warszawiacy

koz 05-12-2015, ostatnia aktualizacja 05-12-2015 08:37

Prawie 60 proc. warszawiaków jeżdżących po mieście wybiera komunikację publiczną. Warszawiacy są mobilni – wykonują 3,3 mln podróży w ciągu doby.

Trasa Łazienkowska
autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Trasa Łazienkowska

Takie są wyniki Warszawskiego Badania Ruchu 2015. Warszawiacy wykonują 3 350 000 podróży w ciągu dnia roboczego. Statystyczna osoba pracująca wykonuje 2,24 podróże dziennie, student – 2,14, uczeń – 2,02.

Kierunek podróży dom - praca i praca - dom jest najpopularniejszy - to ponad 20 proc. wszystkich podróży. Godziny szczytu przed południem to okres pomiędzy godz. 7 a 8, przy czym wzrost liczby podróży o tej porze jest skokowy. Po południu największy ruch przypada na godzinę pomiędzy 16 a 17 i po niej stopniowo spada – szczyt popołudniowy jest dłuższy i bardziej równomierny.

Najpopularniejszym środkiem lokomocji jest niezmiennie komunikacja zbiorowa – codziennie wykonywanych jest w ten sposób 56,9 proc. podróży. Na drugim miejscu jest transport indywidualny – 38,6 proc. podróży, następnie rowerowy – 3,8 proc.

Jedna podróż w komunikacji miejskiej trwa średnio 41 min., samochodem 32 min., a na rowerze (przy czym mówimy tu o przemieszczaniu się w konkretnym celu, nie rekreacyjnie) – 26 min. Podróże piesze trwają ok. 14 min. Najwięcej podróży, blisko 60 proc., odbywa się w całości w lewobrzeżnej części miasta.

Podróże na drugą stronę Wisły to 23 proc., tylko 17 proc. to podróże mieszkańców prawej strony miasta, nie przekraczających rzeki. Wskaźnik ruchliwości mieszkańców Pragi wynosi 1,9 a lewego brzegu Wisły – 2,03. W ciągu 16 godzin dnia (w godz. 6-22) granice Warszawy przekracza ponad 1,3 mln aut – ok. 690 tys. wjeżdża do miasta, wyjeżdża ok. 633 tys. pojazdów.

Do Śródmieścia oraz centralnych części Pragi, Woli i Ochoty wjeżdża ponad 526 tys. pojazdów, a w tej grupie ponad połowa to lekkie samochody ciężarowe. Wisłę przejeżdża ponad 482 tys. pojazdów dziennie – ok. 241 238 do centrum i ok. 241 107 z centrum.

Jak informuje Tomasz Kunert, z biura prasowego Urzędu Miasta na podstawie wyników badań, z wykorzystaniem danych z innych badań (m.in. o podróżach mieszkańców województwa oraz ruchu na pozawarszawskich odcinkach dróg krajowych i wojewódzkich) zbudowany zostanie tzw. komputerowy model ruchu dla obszaru całej aglomeracji warszawskiej. Po raz pierwszy przygotowany będzie także model ruchu rowerowego. Model ruchu będzie gotowy do końca maja 2016 r.

 

Warszawskie Badanie Ruchu 2015 wykonuje wybrane w przetargu konsorcjum, którego liderem jest instytut badawczy PBS, w skład którego wchodzą ponadto Politechniki Warszawska i Krakowska. Za WBR 2015 miasto zapłaci 1 806 870 zł.

Od 8 kwietnia do 27 czerwca ankieterzy przepytali 17 tys. osób. Wykonane zostały także pomiary ruchu pojazdów - pojazdy policzono w ponad 200 punktach na granicy aglomeracji, na granicy Warszawy, w centrum miasta, na ulicach przecinających średnicową linię kolejową od Piastowa do Halinowa i na mostach.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane