GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wykonawca musi rozpruć trasę S8

Konrad Majszyk 10-07-2011, ostatnia aktualizacja 11-07-2011 18:06

Będą poprawki na trasie S8 między Konotopą i Powązkowską. Mamy wyniki 37 odwiertów na tej najdroższej drodze w Polsce.

autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa

Wszystkie stwierdzone wady będą usuwane na koszt wykonawcy – mówi rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken. – Naprawy będą wiązały się z utrudnieniami dla kierowców. Analizujemy wyniki badań.

Odwierty prawdy

W ramach gwarancji GDDKiA egzekwuje poprawki od wykonawcy najdroższej drogi w Polsce – konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Mostostalu Warszawa i Warbudu. 10,4 km łącznika autostradowego Konotopa – Powązkowska kosztowało 2 mld 270 mln zł, czyli 218 mln zł za kilometr.
Jak ujawniliśmy, tuż po otwarciu na trasie pojawiły się spękania asfaltu, nierówności i wybrzuszenia. Odwierty wykonano w kwietniu na obu jezdniach wzdłuż całego odcinka, żeby pobrać próbki nawierzchni. Pracownicy laboratorium GDDKiA zbadali trzy warstwy jezdni – ścieralną, wiążącą i podbudowę zasadniczą – pod kątem m.in. zawartości asfaltu, wskaźnika zagęszczenia i grubości warstw.

– W przypadku dużej części próbek te parametry nie są zgodne ze specyfikacjami technicznymi. To fuszerka wykonawcy – usłyszeliśmy w GDDKiA.

Np. górna warstwa ścieralna okazała się zbyt cienka na odcinku ponad kilometra. To oznacza, że wykonawca zaoszczędził, ale koleiny pojawią się wcześniej, niż powinny.

Pracownicy laboratorium stwierdzili też zaniżone ilości asfaltu w masach bitumicznych. W warstwie ścieralnej w przypadku ośmiu próbek wykryto zaniżony wskaźnik zagęszczenia, a w przypadku sześciu – zbyt dużą zawartość tzw. wolnych przestrzeni.

Zwężą czy zamkną?

Bożena Wielgo reprezentująca konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Mostostalu Warszawa i Warbudu potwierdza, że trasa jest na gwarancji i usuwanie ewentualnych usterek odbędzie się na koszt wykonawcy. Przedstawiciele konsorcjum szczegółów wyników badań nie chcieli jednak komentować.

W jaki sposób będą zorganizowane ewentualne naprawy, jeszcze nie wiadomo. W grę wchodzi zwężanie przejazdu trasą S8 albo zamykanie odcinkami jezdni w jedną stronę i kierowanie ruchu w obu kierunkach drugą nitką.

Być może usuwanie usterek zostanie odłożone w czasie. GDDKiA żąda od wykonawcy wydłużenia gwarancji z dwóch do pięciu lat. W razie odmowy grozi potrąceniem z kontraktu do 70 mln zł.

Na bieżąco już trwają naprawy gwarancyjne poza jezdniami. Wykonawca poprawiał zabezpieczenie skarp, umocnień poboczy, wymienił osłony "przeciwolśnieniowe", sfrezował nawierzchnię i ułożył nową na niektórych drogach dojazdowych.

Czytaj więcej

Życie Warszawy

Najczęściej czytane