Konsorcjum odpiera zarzuty: trasa S8 jest bezpieczna
Konsorcjum firm, które buduje odcinek drogi S8 z Konotopy do al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie, odpiera zarzutami drogowców, że nowo wybudowana trasa ma liczne niedoróbki.
Choć prace budowlane na odcinku trasy o długości 10, 5 km, od Konotopy do al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie, zakończyły się w połowie grudnia, to kierowcy wciąż nie mogą korzystać z drogi. Wartość inwestycji wynosi 2,27 mld zł.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uważa, że przy realizacji inwestycji wykonawca, czyli konsorcjum firm Budimex Dromex, Strabag, Mostostal Warszawa i Warbud, dopuścił się "ewidentnych uchybień" m.in. zaniżenia ilości asfaltu w warstwach bitumicznych i zbyt cienkich warstw jezdni.
Ponadto drogowcy wykazują, że skarpy na całym odcinku są porozmywane i wymagają naprawy, a bariery betonowe w pasie dzielącym pasy jezdni są uszkodzone. Pełen wykaz niedoróbek i dokumentujące je zdjęcie drogowcy zamieścili na swojej stronie internetowej. GDDKiA domaga się, by stwierdzone przez nią usterki wykonawca usunął na własny koszt.
Konsorcjum odpiera zarzuty. "11 stycznia 2011 r. konsorcjum wykonawcze otrzymało od Inżyniera Kontraktu (tj. firmy wybranej przez GDDKiA do nadzoru wykonawcy w zakresie zgodności z projektem i jakości wykonania) Świadectwo Przejęcia Robót, potwierdzające właściwe i terminowe zakończenie prac kontraktowych, które nastąpiło 15 grudnia 2010 r. Wyraźnie podkreślamy, że na każdym etapie realizacji inwestycji prowadzone były nadzorowane przez GDDKiA kontrole pod kątem zgodności z projektem i GDDKiA nie zgłaszała żadnych zastrzeżeń" - napisali przedstawiciele konsorcjum w komunikacie.
Wykonawca uważa, że teza GDDKiA o wykonaniu inwestycji niezgodnie z projektem opiera się na zakwestionowaniu badań, które drogowcy dotychczas akceptowali, oraz uszkodzeniach spowodowanych pracami wykonywanymi przez inne podmioty na zlecenie GDDKiA.
Zgodnie z zapowiedziami Dyrekcji, trasa zostanie niebawem oddana do użytku - możliwe, że nastąpi to jeszcze w styczniu. Wykonawca uważa, że zastrzeżenia GDDKiA dotyczące trasy S8 są typowe dla tak dużych projektów drogowych i żadna z usterek nie ma wpływu na użytkowanie S8. Zdania, że trasa jest bezpieczna dla kierowców, są także drogowcy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.