GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Most zakorkuje Bielany

Konrad Majszyk, Mariusz Gruza 01-12-2010, ostatnia aktualizacja 02-12-2010 23:14

Jest szansa na likwidację wąskiego gardła na ul. Kasprowicza. Mieszkańcy walczą też o przebudowę Wólczyńskiej. – Bielany mogą zostać sparaliżowane przez most Północny – ostrzegają.

autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Trasa Mostu Północnego odciąży most Grota-Roweckiego. Tym ostatnim w ciągu doby przejeżdża 160 tys. pojazdów – to wynik jak na autostradach w USA. Ulica Kasprowicza z wąskim gardłem na wysokości Wolumenu i Lasku Lindego nie jest przygotowana na przyjęcie zwiększonego ruchu. Na dodatek ratusz pozwolił na budowę apartamentowca przy Kasprowicza 68 – tuż obok planowanej jezdni. Drogowcy nie planują przebudowy zakorkowanego skrzyżowania ul. Wólczyńskiej z Nocznickiego  – to będzie drugie miejsce, w którym kierowcy utkną po zjeździe z mostu. Kierowcy z Białołęki mogą przesiadać się do metra, zostawiając samochód na parkingu Parkuj i Jedź Młociny. Niestety, tysiąc miejsc parkingowych już dziś jest zajętych, mimo że most Północny jest dopiero w budowie.
źródło: Życie Warszawy
Trasa Mostu Północnego odciąży most Grota-Roweckiego. Tym ostatnim w ciągu doby przejeżdża 160 tys. pojazdów – to wynik jak na autostradach w USA. Ulica Kasprowicza z wąskim gardłem na wysokości Wolumenu i Lasku Lindego nie jest przygotowana na przyjęcie zwiększonego ruchu. Na dodatek ratusz pozwolił na budowę apartamentowca przy Kasprowicza 68 – tuż obok planowanej jezdni. Drogowcy nie planują przebudowy zakorkowanego skrzyżowania ul. Wólczyńskiej z Nocznickiego – to będzie drugie miejsce, w którym kierowcy utkną po zjeździe z mostu. Kierowcy z Białołęki mogą przesiadać się do metra, zostawiając samochód na parkingu Parkuj i Jedź Młociny. Niestety, tysiąc miejsc parkingowych już dziś jest zajętych, mimo że most Północny jest dopiero w budowie.

Jeszcze tylko 150 m brakuje do spięcia obu brzegów Wisły przez most Północny. Prace przy nasuwaniu konstrukcji stalowej nad nurtem Wisły trwają mimo zimy. W 2012 r. od Modlińskiej do Młocin powinien dotrzeć bezkolizyjny drogowy łącznik z mostem Północnym, warty 1 mld 50 mln zł. Nowa przeprawa przez Wisłę ma odciążyć most Grota-Roweckiego, którym jeździ prawie 160 tys. aut na dobę. Wtedy Kasprowicza stanie się zatłoczonym wjazdem do centrum z Białołęki i Targówka. W ratuszu szukają pieniędzy na drogowe inwestycje na Bielanach.

Po pierwsze, Kasprowicza

Główny problem to ul. Kasprowicza nad odcinkiem metra. Kierowcy powinni mieć tu dwa pasy ruchu w każdą stronę. Ale między ul. Oczapowskiego i Sokratesa wpadają w wąskie gardło – po jednym pasie. Poszerzyć trzeba 800-metrowy odcinek.

Kasprowicza powinna zostać poszerzona przy okazji budowy metra już w 2005 roku. Zarząd Transportu Miejskiego zlecił za 1 mln zł wykonanie projektu, ale ten już się zdezaktualizował.

Z powodu oszczędności budowa wypadła z planów miasta. – Jeśli równocześnie z mostem nie powstanie druga jezdnia Kasprowicza, będzie problem – mówi wiceburmistrz Bielan Kacper Pietrusiński. – Przygotowaliśmy nowy projekt przebudowy. Uzyskaliśmy wszystkie decyzje. Jest ważne pozwolenie na budowę. Wszystko jest gotowe do ogłoszenia przetargu – twierdzi.

W czym problem? Na realizację inwestycji potrzeba prawie 30 mln zł, których w budżecie nie ma. Jak się dowiedzieliśmy, miejski koordynator remontów Wiesław Witek ma wnioskować na styczniowej naradzie koordynacyjnej o budowę drugiej jezdni w przyszłym roku.

– Aż się prosi, żeby szukać wykonawcy i ruszać z budową – przyznaje wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

– Wszystko rozstrzygnie się jednak po zamknięciu roku budżetowego, czyli w styczniu. Jeśli znajdziemy pieniądze, budowa wystartuje w 2011 roku.

Po drugie, Wólczyńska

To niejedyny problem na bielańskim brzegu rzeki, jaki trzeba rozwiązać przed otwarciem mostu Północnego. Komunikacyjną gehennę codziennie rano i po południu przeżywają także mieszkańcy osiedli znajdujących się w okolicach Arkuszowej, a także ci, którzy dojeżdżają tą drogą od strony Izabelina, Babic Starych i Łomianek. Problem – skrzyżowanie Wólczyńskiej z Nocznickiego. Nie ma tutaj świateł. Nocznickiego jest podporządkowana. Żeby z niej wyjechać albo w nią skręcić, trzeba wymuszać pierwszeństwo.

– Kilkukilometrowy korek na Wólczyńskiej ciągnie się czasem aż do ul. Estrady. Przejazd do Nocznickiego zajmuje 30 min – mówi Monika Malinowska ze Społecznego Komitetu Osiedlowego Maki V.

Pod petycją do Urzędu Dzielnicy Bielany o przebudowę tego miejsca podpisało się ponad 100 mieszkańców. Twierdzą, że po otwarciu mostu Północnego korki wzrosną. Podporządkowana ul. Nocznickiego zamieni się wtedy w zjazd z mostowej trasy.

Jak to poprawić? Mieszkańcy mają kilka pomysłów:

∑ wytyczenie lewoskrętu w Nocznickiego

∑ montaż świateł

∑ zamianę skrzyżowania w rondo.

– Rozwiązanie docelowe, np. rondo, wdrożymy przy okazji budowy kolejnego odcinka Trasy Mostu Północnego aż do Wólczyńskiej – mówi Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.

Kiedy to się stanie? Nie wiadomo. – Poszukamy rozwiązania doraźnego. Może dobrym pomysłem byłoby skierowanie tam policjantów, którzy kierowaliby ruchem? – rzuca burmistrz Pietrusiński.

Dla porównania: tuż obok w kilka tygodni powstał dojazd dla dewelopera osiedla Wólczyńska, który wymagał przebudowy ulicy. Jak to możliwe? – Za prace zapłacił deweloper. Samorząd nie partycypował w inwestycji – usłyszeliśmy w ratuszu Bielan.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane