Nowiutkie przegubowce w innych kolorach
Wszystkie mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty i fotele z tapicerką z wizerunkiem kolumny Zygmunta. Umowę na zakup 42 przegubowych solarisów podpiszą dziś prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i prezes Miejskich Zakładów Autobusowych Mieczysław Magierski.
Pierwsze niskopodłogowce przyjadą przed końcem października. Dostawy mają się zakończyć przed sylwestrem. Wartość kontraktu to 56 mln zł.
Polski producent Solaris dostał ten kontrakt „z wolnej ręki” (to rozszerzenie umowy z MZA z 2008 roku, na którą pozwala prawo zamówień publicznych). Operacja jest znana w branży jako „deal w MZA”. Dlaczego?
W zamian za to zlecenie polski producent nie protestował, kiedy niemiecki MAN wygrał warszawski przetarg na 70 przegubowców za 118 mln zł.
Według naszych informacji, 42 solarisy zostaną pomalowane według nowego wzoru. Oprócz stołecznych barw – żółtej i czerwonej – nad oknami pojawią się też czarne pasy. Jak usłyszeliśmy, według tych wytycznych mają być malowane wszystkie nowe autobusy. W podobny sposób będą wyglądały 183 tramwaje Swing z rekordowej dostawy za 1,5 mld zł.
Niektórzy czytelnicy narzekają, że dodanie do stołecznych barw czarnego koloru tworzy mimowolnie mieszankę kolorystyczną nawiązującą do niemieckiej flagi. Ratusz uznaje te zarzuty za absurdalne.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.