Dokąd zjechać z mostu
Dwie decyzje drogowe. Dobra: ratusz otworzył oferty w przetargu na nowy zjazd z mostu Północnego. Zła: wojewoda nie wydał pozwolenia na poszerzenie Górczewskiej.
Druga część Trasy Mostu Północnego – od Wisłostrady do stacji metra Młociny – będzie się składała z dwóch jezdni o czterech pasach ruchu w każdą stronę. Obok znajdą się tory tramwajowe, chodniki i ścieżki rowerowe. Nad ul. Encyklopedyczną powstanie wiadukt. Drogowcy będą musieli też zbudować ponad 600 metrów nowych odcinków istniejących ulic: Encyklopedycznej, Nocznickiego i Zgrupowania „Kampinos”.
Przetarg Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych cieszy się dużym zainteresowaniem. Zgłosiło się 10 budowlanych konsorcjów. Najniższą cenę – 51,5 mln zł – złożyła Skanska. Najdroższe okazało się Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z ceną 65,5 mln zł. Ratusz rezerwował na tę inwestycję 100 mln zł. Umowę chce podpisać latem i od razu rozpocząć budowę. Najpierw trzeba jednak rozstrzygnąć przetarg.
– Sprawdzimy, czy oferty spełniają kryteria. Potem będzie liczyła się już tylko cena – mówi rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska. – Termin zakończenia prac jest żelazny. Ten fragment musi zostać otwarty pod koniec 2011 roku, czyli jednocześnie z budowanym odcinkiem między ul. Modlińską i Wisłostradą.
Drogowcy obiecywali ten przetarg już jesienią ubiegłego roku. Nie udało się z powodu skomplikowanych procedur. Bo inwestorów będzie aż dwóch: drogowy i tramwajowy. Za budowę torów i trakcji, która będzie zlecona zwycięzcy tego samego przetargu, zapłaci nie ZMID, ale spółka Tramwaje Warszawskie. Po co taka komplikacja? Na tę część inwestycji ratusz będzie się ubiegał o dotację z UE.
Czarne chmury zbierają się za to nad poszerzaniem ostatniego odcinka ul. Górczewskiej na Bemowie – między pętlą autobusową przy Lazurowej a granicą miasta. Wojewoda Jacek Kozłowski odmówił wydania pozwolenia na budowę dla tej inwestycji.
– Musieliśmy to zrobić. Przedstawiony nam projekt nie uwzględniał zaleceń decyzji środowiskowej. Zabrakło w nim np. wymaganych ekranów akustycznych – mówi rzeczniczka wojewody Ivetta Biały.
Wojewoda zwrócił dokumentację ratuszowi do poprawek. Miasto nie przejęło też jeszcze 15 potrzebnych do budowy działek. Już wiadomo, że nie uda się poszerzyć Górczewskiej przed otwarciem węzła z trasą S8 w Bliznem. Kierowcy będą więc do niego dojeżdżali w korkach.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.