Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe trasy do lotniska

Konrad Majszyk 05-06-2009, ostatnia aktualizacja 07-06-2009 22:14

Drogowcy mają ogłosić w czerwcu przetargi na dwie wielkie inwestycje w rejonie lotniska Okęcie: połączenie wiaduktem ul. 17 Stycznia i Cybernetyki oraz przebudowę Marynarskiej.

Drogi prowadzące do lotniska Okęcie
źródło: Życie Warszawy
Drogi prowadzące do lotniska Okęcie

Dzięki nowym drogom ma się poprawić dojazd do Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Dzisiaj szybkie dojechanie na lotnisko jest w szczycie praktycznie niemożliwe. Obiecywanego od lat przez Ministerstwo Infrastruktury łącznika kolejowego nie ma. A kierowcy mają do wyboru tylko dwie drogi: od strony Ochoty ul. Żwirki i Wigury, a z Ursynowa – ul. Poleczki.

Cel: odciążyć Marynarską

Według naszych informacji, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosi w ciągu najbliższych dni przetarg na przebudowę ul. Cybernetyki na Służewcu z 17 Stycznia na Okęciu (obie ulice zostaną połączone wiaduktem). To pozwoli odciążyć Marynarską, zakorkowaną codziennie przez dojeżdżających pracowników „zagłębia biurowego“ na Służewcu.

– Prace powinny ruszyć jesienią. Od dnia podpisania umowy wykonawca będzie miał dwa lata na realizację inwestycji – zapowiada rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.Przeznaczony do przebudowy odcinek ma łącznie ponad 1,8 km. W planach inwestycyjnych miasta na ten cel zapisano ponad 100 mln zł.

Między ul. Żwirki i Wigury a Rzymowskiego kierowcy dostaną dwie dwupasmowe jezdnie. Drogowcy przewidują budowę:

rond u zbiegu Żwirki i Wigury z Wirażową oraz Cybernetyki z Postępu

przebudowę skrzyżowań ul. Cybernetyki z: Wynalazek (powstaną prawoskręty) i Obrzeżną (przybędzie sygnalizacja świetlna).

Kluczowym elementem będzie wiadukt nad torami tzw. linii radomskiej PKP i planowanej wzdłuż nich Trasy N-S (patrz mapka). Ma ją zacząć budować w tym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (toczy się przetarg, w którym najniższą ofertę złożył austriacki Teerag-Asdag – 1,1 mld zł). Inwestycje: rządowa i miejska mają być zgrane przez koordynatora remontów Wiesława Witka.

Rozbiorą nową jezdnię

W czerwcu ZMID ma też przygotować dokumentację dla przetargu na przebudowę ul. Marynarskiej między węzłem drogowym Trasy N-S przy stacji PKP Służewiec – jego budowę obiecuje do 2012 roku GDDKiA – a dwupoziomowym skrzyżowaniem z Rzymowskiego. Miejscy drogowcy zbudują wiadukt wzdłuż ul. Postępu (nad Marynarską) i nową kładkę dla pieszych przy ul. Wynalazek.

Prace powinny ruszyć jesienią i potrwać do połowy 2011 roku. Miasto przewidziało na ten cel 80 mln zł. W oczy rzuci się fatalne planowanie: dla potrzeb inwestycji trzeba będzie rozebrać część nowych jezdni Marynarskiej, które zostały zmodernizowane w latach 2004 – 2006. To był słynny kontrakt z firmą MPRD, która została wyrzucona z budowy przy Galerii Mokotów przez komisarza Warszawy Mirosława Kochalskiego.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane