Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autostradowe korki

Konrad Majszyk 30-11-2008, ostatnia aktualizacja 01-12-2008 22:46

We wtorek drogowcy zamkną zjazd z ul. Maczka w al. Prymasa Tysiąclecia. Kierowcy z Bielan i Żoliborza utkną w korkach.

Dla kierowców przygotowano dwa objazdy: pierwszy przebiega ul. Maczka, Powstańców Śląskich i Górczewską, drugi prowadzi przez ulice: Powązkowską, Okopową, Leszno i Górczewską.
źródło: Życie Warszawy
Dla kierowców przygotowano dwa objazdy: pierwszy przebiega ul. Maczka, Powstańców Śląskich i Górczewską, drugi prowadzi przez ulice: Powązkowską, Okopową, Leszno i Górczewską.
źródło: Życie Warszawy

Powód zamieszania to budowa jednego z największych w Polsce węzłów drogowych: u zbiegu al. Prymasa Tysiąclecia i powstającej trasy S8. Ta ostatnia to pierwszy i na razie jedyny budowany fragment tzw. obwodnicy ekspresowej. Przed Euro 2012 ma połączyć Trasę AK i al. Prymasa Tysiąclecia z autostradą A2, która dotrze wtedy spod Łodzi do Warszawy – tak obiecuje Ministerstwo Infrastruktury.

Koszmar w szczycie

Jutro o godz. 22 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamknie zjazd z ul. Maczka w al. Prymasa Tysiąclecia w kierunku Ochoty. Drogowcy wytyczyli dwa objazdy: ul. Maczka, Powstańców Śląskich i Górczewską albo Powązkowską, Okopową, Leszno i Górczewską. Niestety, wszystkie w godzinach szczytu będą zakorkowane. Taka organizacja ruchu potrwa do końca czerwca przyszłego roku.

We wtorek drogowcy wprowadzą zmiany na zakręcie al. Prymasa Tysiąclecia obok Lasku na Kole i Cmentarza Wojskowego na Powązkach. W tej chwili na odcinku prawie kilometra – od parkingu dla ciężarówek na tyłach cmentarza do ul. Powązkowskiej – auta mają po dwa wąskie pasy w każdą stronę i jeżdżą po jednej jezdni (bez barierki dzielącej).

Od środy od godz. 22 ten niebezpieczny fragment al. Prymasa zostanie skrócony do 400 m, bo auta wrócą na osobną jezdnię zaraz za zakrętem na wysokości Cmentarza Wojskowego. Na całym odcinku nadal będą tylko po dwa pasy, ale 600 metrów z barierą oddzielającą między jezdniami.

Pogoda sprzyja budowie

Trasę S8 wraz z trzypoziomowym węzłem gigantem buduje na zlecenie GDDKiA konsorcjum Budimeksu-Dromeksu, Strabagu, Mostostalu Warszawa i Warbudu. Wykonawcy wykorzystują dobrą pogodę, przeganiając harmonogram. Dzięki dobrej pogodzie z ogólnej puli wydali w tym roku na prace o ponad 150 mln zł więcej, niż przewidywał harmonogram. Na ich zakończenie mają czas do końca 2010 roku. Te 10,4 km trasy ekspresowej S8 z Konotopy będzie kosztowało 2,1 mld zł. W przeliczeniu na kilometr to obecnie najdroższa inwestycja drogowa w Polsce. Żeby trasa z Konotopy przez Bemowo do Trasy AK miała sens, potrzeba kolejnych fragmentów obwodnicy: przez Włochy, Ursynów i Wesołą. Wszystkie zostaną zablokowane protestami przeciwników – tzw. ekologów, w rzeczywistości mieszkańców okolic tych tras – w sądach administracyjnych albo Ministerstwie Środowiska.

*JAK OMINĄĆ BUDOWĘ TRASY

Dla kierowców przygotowano dwa objazdy: pierwszy przebiega ul. Maczka, Powstańców Śląskich i Górczewską, drugi prowadzi przez ulice: Powązkowską, Okopową, Leszno i Górczewską. Jednak w godzinach szczytu na trasach na pewno będą powstawały korki.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane