GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bilet z twarzą pasażera

Konrad Majszyk 20-05-2008, ostatnia aktualizacja 21-05-2008 14:33

Od 2 czerwca pasażer będzie mógł bezpłatnie umieścić zdjęcie na bilecie 30- i 90-dniowym. Dzięki temu zgubioną lub ukradzioną kartę łatwo zablokuje i odtworzy.

autor: Sołtys Seweryn
źródło: Fotorzepa

Z przodu osobista karta miejska nie będzie różniła niczym od tej starej niebieskiej. Zdjęcie wraz z imieniem i nazwiskiem pasażera znajdzie się z tyłu karty, na jednym z pięciu kolorowych wzorów (do wyboru przy zakupie).

Karty osobiste nie będą obowiązkowe. Po 2 czerwca w obiegu pozostaną też karty klasyczne.

A w jaki sposób wyrobić taką ze zdjęciem? Będziemy musieli udać się do punktu obsługi pasażera - przy Senatorskiej 37 albo na stacjach metra Świętokrzyska, Ratusz, Plac Wilsona i Marymont - z dokumentem tożsamości i zdjęciem, które pracownik Zarządu Transportu Miejskiego zeskanuje. Uwaga, odpada jednak np. kadr z plaży z nagim torsem i palmą w tle; fotka musi być jak do dowodu osobistego.

Bilet z ręki do ręki

– Na miejscu trzeba będzie wypełnić wniosek, podając imię i nazwisko, adres zamieszkania i PESEL - tłumaczy znad laptopa, skanera i drukarki kierownik Sekcji Informacji w ZTM Kamil Wójcicki. – Docelowo kartę pasażer dostanie od ręki. Tylko w pierwszym okresie tuż po 2 czerwca będzie pewnie trzeba poczekać. Wszystko zależy od liczby chętnych – przyznaje.

Wniosek wraz ze zdjęciem (w tym przypadku w formie elektronicznej) będzie można też wysłać przez Internet. Formularz znajdziemy na stronie www.ztm.waw.pl.

Tylko odebranie karty ze zdjęciem będzie wymagało wizyty w jednym z pięciu puntów ZTM. Później będziemy ją doładowywali w kioskach i na pocztach (takich miejsc jest w mieście ponad tysiąc).

Po co pasażerowi karta ze zdjęciem? W razie zgubieniu albo kradzieży karty pasażer będzie mógł ją zablokować. Następnie odzyska bilet z jego niewykorzystaną częścią, np. z 80 z 90 wykupionych dni. Druga korzyść: w razie kontroli nie będzie musiał okazywać dokumentu ze zdjęciem (chyba, że poświadczający prawo do ulgi).

Miliony w śmietniku

Urzędnicy twierdzą, że bilety ze zdjęciem przyniosą też korzyści miastu. – W ten sposób chcemy skłonić pasażerów do szanowania karty miejskiej – mówi dyrektor ZTM Leszek Ruta. – W tej chwili średnio wydajemy miesięcznie 38 tys. kart, bo po wykorzystaniu biletu pasażer wyrzuca kartę do kosza i po prostu przychodzi po drugą – tłumaczy.

Jeśli przyjąć, że karta kosztuje 5 zł, daje to 2,3 mln zł rocznie trafia na śmietnik. A karty osobistej nie warto wyrzucać. Będzie bezpłatna tylko za pierwszym razem, dopiero za duplikat trzeba będzie zapłacić 10 zł. W formie karty ze zdjęciem będzie też można wyrobić bezpłatne wejściówki do metra. To opcja dla pasażerów powyżej 70. roku życia.

Skomentuj artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane