GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tory dla autobusów na WuZetce

Konrad Majszyk 30-08-2009, ostatnia aktualizacja 30-08-2009 22:31

Od dzisiaj znów jeździmy Trasą W-Z. Tramwaje i autobusy stają na wspólnych przystankach. Motorniczy i kierowcy trenowali mijanie. Specjalnie oznakowany został groźny przystanek pod Starówką.

źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
*Pasażer idący na Starówkę z niebezpiecznego przystanku
autor: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa
*Pasażer idący na Starówkę z niebezpiecznego przystanku

Ruch ma wrócić na most Śląsko-Dąbrowski dziś o godz. 4 – tak obiecują władze Warszawy.

Między pl. Bankowym i parkiem Praskim ciągnie się wspólny pas autobusowo-tramwajowy (tzw. PAT). Korzystają z niego autobusy linii 190 i Z-2 oraz tramwaje 4, 23 i 26. Auta mają dla siebie po jednym pasie w każdą stronę. Trasy W-Z kierowcy powinni więc raczej unikać.

Remont tego newralgicznego odcinka Trasy W-Z trwa od połowy marca. Mimo że PAT ułatwi życie pasażerom, a prace odbywają się zgodnie z harmonogramem, uroczystego przecięcia wstęgi nie było. Dlaczego? Podczas tej inwestycji nie udało się uniknąć rozwiązań prowizorycznych (patrz ramka). Oficjele nie chcą się z tego tłumaczyć.

Prezydent przy „misiach”

Urzędnicy zorganizowali za to półoficjalny przejazd. Dzisiaj o godz. 8 z przystanku przy parku Praskim mają pojechać tramwajem z warszawiakami wiceprezydent Jacek Wojciechowicz i koordynator remontów Wiesław Witek. Być może dołączy też do nich prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

W sobotę i niedzielę po torowisku jeździły na próbę tramwaje wszystkich typów: od niskopodłogowej PESY z 2007 roku do pojazdu 13N z lat 60. ubiegłego wieku. Tramwaje mijały się na torowiskach z autobusami różnych typów. PAT to w Warszawie nowość. Chodziło o to, żeby sprawdzić, czy nie dojdzie do „przycierek”.

– Testy odbywały się w różnych konfiguracjach taboru, żeby uniknąć jakichkolwiek niemiłych niepodzianek. Trasa W-Z jest gotowa do przyjęcia ruchu – mówi prezes Tramwajów Warszawskich Karos.

Czy wszystko poszło jednak zgodnie z planem? Według naszych ustaleń, kierowcy autobusów zgłaszali problemy z podjazdem do superkrawężników peronowych na wspólnych przystankach przy pl. Bankowym i „misiach“. Krawężniki są tam tak wyprofilowane, żeby autobus znalazł się przy samej krawędzi, co ma ułatwić wsiadanie. Nie zawsze się udawało. Według Marcina Wiśniewskiego z firmy ZUE Kraków, kierowcy autobusów muszą zmienić technikę podjazdu.

Uwaga na przystanki

Wczoraj po południu na Trasie W-Z po torach z głuchym łoskotem jeździła już tylko szlifierka torowa. W tym samym czasie drogowcy malowali pasy i ustawiali znaki. Wzdłuż Trasy W-Z warszawiacy zobaczą np. nowe niebieskie tablice informacyjne, na których PAT jest oznakowany sylwetką tramwaju i autobusu.

W specjalny sposób zostały też oznakowane niebezpieczne przystanki u wylotu tunelu pod Starówką. Autobusy i tramwaje staną tam na przystanku bez wysepki. Pasażerowie wychodzą więc z tramwaju i – to nowość – z autobusu prosto na jezdnię. Kierowców informuje o tym łamana, zygzakowata linia na asfalcie oraz żółta tablica z „ludzikiem” wychodzącym z autobusu. Przez kilka dni bezpieczeństwa mają tutaj pilnować policjanci.

Zbliżenie

plusy

+ priorytet dla komunikacji: wytyczenia pasów autobusowo-tramwajowych, które w Krakowie są znane od lat

+ zwiększenie przepustowości Trasy W-Z (w dwuwagonowym tramwaju mieści się do 240 osób, a przegubowym autobusie – ponad 150)

+ nowe sygnalizatory i przejście dla pieszych, m.in. przy Muzeum Niepodległości

+ koordynacja robót tramwajowych z drogowymi na moście Śląsko-Dąbrowskim

minusy

– brak docelowego układu przystanków pod Starówką, z powodu którego pasażerowie wysiadają prosto na jezdnię (prace projektowe wstrzymano)

– brak docelowych wiat przystankowych na pl. Bankowym i przy parku Praskim (Tramwaje Warszawskie obiecują ich montaż w 2010 roku)

– brak tablic elektronicznej informacji pasażerskiej (mają się pojawić w 2010 roku)

– brak planowanego tramwajowego łącznika między Trasą W-Z a pętlą Zoo (ma powstać w 2010 roku, ale tylko w wersji prowizorycznej: na 2 – 3 lata)

Życie Warszawy

Najczęściej czytane