Podróże po Mazowszu koleją
Mazowsze można zwiedzać pociągiem Kolei Mazowieckich z „Biletem Turysty". Radzimy co zobaczyć.
Piotr Goszczycki rozpoczął podróż pociągiem w Mławie. Następnie przesiadł się do pociągu w kierunku Skierniewic, potem pojechał do Radomia, Dęblina, by zakończyć swą podróż w Siedlcach. A to wszystko z jednym biletem w ręce - „Biletem Turysty".
Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy Kolei Mazowieckich : - Chciałbym, by ta oferta, podobnie jak popularny pociąg „Słoneczny", na stałe wpisała się w sezon wakacyjny i motywowała naszych podróżnych do podróży po Mazowszu.
Bilet Turysty kosztuje 67 zł i można go kupić już na 7 dni przed planowaną podróżą w każdej kasie biletowej KM oraz w biletomatach KM.
Oferta obowiązuje w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia. Bilet Turysty pozwala swobodnie zwiedzać Mazowsze. Można np. pojechać do Sierpca, zostać tam 2 dni i kontynuować podróż na tym samym bilecie, np. do Siedlec czy Łukowa. W dzień, w który podróżny zdecyduje się wykorzystać bilet, może on odbyć nieograniczoną liczbę przejazdów w dowolnym kierunku.
Władze spółki właśnie podsumowały wakacyjną akcję.
Władze Mazowsza zachęcają do odkrywania regionu. Przy wyborze miejsca podrózy można kierować się wynikami konkursu „Mazowieckie Zdarzenia Muzealne – WIERZBA".
Od dziewięciu lat w konkursie „Wierzba" nagradzane są najlepsze mazowieckie placówki muzealne i najciekawsze wydarzenia przez nie realizowane czy opracowywane. W tym roku doszły jednak dwie nowe kategorie na najlepszy projekt edukacyjny i projekt otwarty. – W tym roku mieliśmy rekordową ilość zgłoszeń – blisko osiemdziesiąt. Dlatego narasta w nas przekonanie, że nasze działania, na przykład te z utworzeniem dwóch nowych kategorii konkursowych, były uzasadnione i trafiliśmy w oczekiwania i potrzeby muzealników – uważa dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego Paweł Cukrowski.
W kategorii „Najciekawsza wystawa" (spośród ekspozycji przygotowanych przez mniejsze muzea) pierwsze miejsce ex aequo zajęły wystawy „Przedświt – Mazowieckie Centrum Metalurgiczne z przełomu er" w Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy w Pruszkowie oraz „Ekspozycja stała Muzeum im. Kazimierza Pułaskiego w Warce – Kazimierz Pułaski i wielcy Polacy w USA". Wśród wystaw przygotowanych przez większe muzea pierwsze miejsce przyznano wystawie „Wielka Wojna 1914-1918. Prawdziwy koniec Belle Époque" w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie.
– Obecnie muzea podlegają transformacji z instytucji elitarnych w dostępne dla szerokiej publiczności. Nowoczesna wystawa wymaga odejścia od czysto dydaktycznego modelu komunikacji w stronę modelu otwartego, interaktywnego. Eksponaty, dawniej martwe, dziś ożywają dzięki multimediom, filmom, różnego rodzaju aplikacjom. Widzowie, wcześniej pozostający jedynie biernymi adresatami, dziś stają się aktywnymi uczestnikami prezentowanego wydarzenia – wyjaśnia dyrektor Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy w Pruszkowie Dorota Słowińska.
Wśród muzealnych projektów edukacyjnych wygrał projekt „Sztuka Mapy – Mapa Sztuki. Biennale sztuki znalezionej na Bródnie. Projekt edukacyjny dla gimnazjalistów" w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
W kategorii „Muzealny projekt otwarty" pierwsza nagroda trafi do Muzeum Niepodległości w Warszawie za projekt „Konserwacja prasy Powstania Warszawskiego ze zbiorów Muzeum Niepodległości w Warszawie. Konferencja oraz wydawnictwo". Najlepszym wydawnictwem okazało się „1768 Georges Louis le Rouge Plan Warszawy" Katarzyny Wagner, Pawła E. Weszpińskiego wydane przez Muzeum Warszawy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.