GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Walka o stołeczne niebo

Konrad Majszyk 10-09-2010, ostatnia aktualizacja 11-09-2010 22:58

Lotnisko w Łodzi już próbuje odciągać przewoźników od Warszawy. Pod stolicą w popłochu rusza budowa portu w Modlinie. A Kraków szykuje się do remontu pasa, ale tak, żeby nie zamykać lotniska.

*Lotnisko Reymonta w Łodzi przeżywa  największe oblężenie w historii. Ci pasażerowie mieli odlatywać z Warszawy, ale loty zostały przeniesione w związku z remontem skrzyżowania pasów startowych na Lotnisku  Chopina
autor: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa
*Lotnisko Reymonta w Łodzi przeżywa największe oblężenie w historii. Ci pasażerowie mieli odlatywać z Warszawy, ale loty zostały przeniesione w związku z remontem skrzyżowania pasów startowych na Lotnisku Chopina

Z powodu drugiego etapu remontu skrzyżowania pasów startowych przez całą sobotę w Warszawie nie wyląduje żaden duży rejsowy samolot. Na czynnej połowie pasa znad Piaseczna – tzw. półpaścu – odbędzie się tylko 38 startów i lądowań obsługiwanych przez linie EuroLOT, Lufthansa, Swiss i Czech Airlines.

Łódź chwyta szansę

Tymczasem z wymarłego Lotniska Chopina większość operacji już po raz drugi w tym miesiącu przeniesie się do niewielkiego portu w Łodzi. W ubiegłym tygodniu napisaliśmy, że dla łódzkiego Lotniska Reymonta to los wygrany na loterii. Bo Łódź spróbuje przy tej okazji przejąć już na stałe część lotów z Warszawy. – Na razie nasze lotnisko zdaje egzamin – mówi rzeczniczka Lotniska Reymonta Katarzyna Dobrowolska. – Panuje pełna mobilizacja. W ostatni weekend jedynym nieplanowanym zdarzeniem u nas był pijany pasażer, który nie został wpuszczony na pokład. Na korzyść Łodzi przemawiają dwa razy niższe stawki (dla boeinga 737 ze 147 pasażerami na pokładzie to 11,5 tys. zł w Warszawie i 6,3 tys. zł w Łodzi).

– W przyszłym roku otworzymy nowy terminal na miarę XXI wieku. Nie od dziś rozmiawiamy z przewoźnikami, np. liniami Wizzair, Ryanair i Lufthansą – ujawnia Katarzyna Dobrowolska z Łodzi.

Według Adriana Furgalskiego z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor, na stolicy mści się opóźnienie budowy portu w Modlinie, który miał być bazą dla tanich linii. Kilka dni temu cała Warszawa została obstawiona krzykliwymi reklamami irlandzkiego przewoźnika z hasłem „Nie módl się o Modlin. Lataj tanio z Łodzi“. Jak ustaliliśmy, Lotnisko Reymonta współfinansowało tę kampanię Irlandczyków.

Jeszcze do nas przyjdą

– Ten przewoźnik jest znany z kontrowersyjnych reklam. Nie robią na mnie wrażenia –  twierdzi prezes spółki Port Lotniczy Modlin Piotr Okienczyc. – Kiedy uruchomimy lotnisko w Modlinie, ta linia lotnicza zmieni ton. Jestem przekonany, że będzie chciała latać z Modlina, a nie z Łodzi – zapewnia.

Według prezesa Okienczyca, 8 października w Modlinie zostanie wbita pierwsza łopata pod modernizację pasa startowego i dróg kołowania. Jak twierdzi, pierwsze samoloty Modlin będzie w stanie przyjąć w kwietniu 2012 r. – tuż przed Euro. Według Adriana Furgalskiego, ten termin jest nierealny.

Łódzkie lotnisko to port samorządowy, którym zarządzają władze miasta i województwa. W Warszawie gospodarzem są Państwowe Porty Lotnicze. W branży można usłyszeć głosy zdziwienia, że PPL zdecydowały się na remont, który wymaga wstrzymywania ruchu w Warszawie aż na trzy weekendy i generuje prawie 10 mln zł utraconych przychodów.

Tymczasem do remontu jedynego swojego pasa szykuje się też Lotnisko Jana Pawła II w Krakowie, ale zrobi to zupełnie inaczej niż stołeczne Lotnisko Chopina.

– Zleciliśmy najpierw analizę, czy można remontować pas bez wstrzymywania ruchu – mówi rzeczniczka portu w Krakowie Justyna Zajączkowska. Czy Porty Lotnicze boją się utraty części rynku?

– W 2012 roku na pewno wystarczy pasażerów dla Warszawy, Modlina i Łodzi – twierdzi dyrektor PR Radosław Żuk z Portów Lotniczych.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane