Przeciw AIDS na letnie festiwale
Gdyby festiwal Woodstock odbywał się w latach 80., tak właśnie ubieraliby się festiwalowicze. Tymczasem czeka nas lato festiwalowe i to jak najbardziej "open air". W związku z tym może warto od 20 maja wybrać się do H&M po namiot, słuchawki lub "plemienną" sukienkę.
Od 20 maja w wybranych sklepach sieci H&M będzie można kupić ubrania z trzeciej kolekcji Fashion Against AIDS. 25 proc. wpływów z jej sprzedaży zostanie przeznaczonych na wsparcie projektów uświadamiających młodzież w tematyce HIV/AIDS.
Kolekcja przeznaczona zarówno dla dziewcząt, jak i chłopców będzie w sprzedaży w działach Divided i zawierać będzie „kompleksowe” wyposażenie bywalca festiwali – od ubrań i dodatków po namioty i śpiwory.
– Dla mnie festiwale to miejsca jedyne w swoim rodzaju, stanowią źródło inspiracji, bo łączą muzykę i modę. Słuchanie swoich ulubionych zespołów, spotykanie twórczych ludzi różnych narodowości, odmiennie wyglądających – to dla mnie naprawdę inspirujące. No i bardzo ważne jest uświadamianie ludzi na temat problemu AIDS i HIV. Chcemy wspomóc walkę z tą chorobą przekazując część wpływów ze sprzedaży naszej kolekcji – mówi Ann-Sofie Johansson, szefowa działu projektów H&M.
Wizerunek festiwalowy to globalny trend, w którym chodzi o wolność wypowiedzi i wspólne doświadczenia. Festiwale to ucieczka od prawdziwego świata, tutaj moda może przebić się na pierwszy plan. Moda dziewczęca tego lata oznacza mieszankę rocka z bohemą i elegancją, z odrobiną motywów etnicznych, czyli na przykład dżinsowe szorty czy wzorzyste legginsy do zdobionych tunik, a maxi-sukienkom dodajemy zadziorności zakładając do nich skórzane kurtki. Buty typu gladiatorki, grube bransolety, szerokie paski i naszyjniki z korali dopełniają wizerunek, a słuchawki z nadrukami w motywy plemienne dodają charakteru.
Chłopcy wyglądają, jakby grali w zespole, w obcisłych marynarkach i kurtkach, wyblakłych i połatanych dżinsach i szortach, zdobionych kamizelkach, pulowerach we wzory paisley i nieodzownych rockowych kapeluszach.
Kolekcja festiwalowa uświetnia trzeci rok wspierania walki z AIDS przez H&M. Jak dotąd zebrano ponad 30 milionów koron szwedzkich. Pieniądze podzielono między kilka organizacji: Designers Against AIDS (DAA), organizację pozarządową, która podsunęła H&M ideę Fashion against AIDS, propagującą wiedzę na temat HIV/AIDS wśród młodych ludzi, badającą nowe metody prowadzenia edukacji i kampanii w swoim środowisku; YouthAids, która skupia się na projektach na Haiti i w Rosji, mających na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu się HIV/AIDS w regionach stałego zagrożenia; fundację MTV Staying Alive oraz Fundusz Ludnościowy Narodów Zjednoczonych (UNFPA, the United Nations Population Fund). Przy okazji gromadzenia funduszy na walkę z HIV/AIDS i ofiarowania środków na tak ważne cele, firma H&M ma nadzieję podnieść świadomość młodzieży na temat bezpiecznego seksu.
– Fashion Against AIDS razem z H&M to świetna droga dotarcia do milionów młodych osób. Dzięki środkom zgromadzonym w ciągu poprzednich dwóch lat otwieramy w czerwcu 2010 naszą nową placówkę w Antwerpii: International HIV/AIDS Awareness Education Center (IHAEC), gdzie będziemy uczyć młodych ludzi z całego świata, jak mogą rozpocząć kampanie promujące bezpieczny seks, wykorzystując elementy mody i popkultury. Współpraca pod szyldem Fashion Against AIDS otworzyła wiele drzwi przed organizacją DAA i jesteśmy za to bardzo wdzięczni. Bardzo istotne jest nieustanne uświadamianie młodzieży na całym świecie o znaczeniu bezpiecznego seksu – mówi Ninette Murk, założycielka Designers Against AIDS.
Jeszcze więcej o zdrowiu, urodzie i modzie znajdziesz w serwisie uroda.zyciewarszawy.pl
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.