Korki rozkwitną wiosną
Za pięć dni zamknięcie wiaduktu obok Dworca Gdańskiego, a dwa tygodnie później – mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Ten sezon ma być rekordowy pod względem objazdów.
Jutro ratusz przedstawi na konferencji prasowej tramwajowo-drogowy remontem Trasy W-Z, który został zaplanowany w najdrobniejszych szczegółach. Od 14 marca mają się zacząć prace w dwóch miejscach:
- wymiana torów na skrzyżowaniu Wolskiej z Młynarską obok dawnego pedetu, która wymusi uciążliwe tramwajowe objazdy
- remont torów i jezdni przy rynku na Mariensztacie, który będzie wymagał zamknięcia dla aut mostu Śląsko-Dąbrowskiego (zostaną dwie linie autobusowe kursujące wahadłowo i tramwaje zawracające przy Błękitnym Wieżowcu).
Harmonogram kolejnych prac – na Kercelaku, przy kinie Femina i na pl. Bankowym – poznamy w środę.
Wstyd na Andersa
Czy ta konferencja ma odwrócić uwagę od inwestycyjnej klęski na ul. gen. Andersa? Tego urzędnicy nie chcą komentować. W nocy z soboty na niedzielę drogowcy mają zamknąć dla samochodów wiadukt obok Dworca Gdańskiego. Kierowcom pozostanie przebijanie się i tak zakorkowanymi: Wisłostradą albo al. Jana Pawła II obok Arkadii. Oficjalny objazd – ul. Zajączka, Krajewskiego i Zakroczymską – będzie trasą tylko dla straceńców: kto tu wjedzie, utknie w gigantycznym korku.
Czytelnicy „ŻW” z Żoliborza i Bielan od soboty krytykują fatalny stan przygotowań do tej inwestycji. Nie wiadomo, ani kiedy ruszy budowa nowego wiaduktu (nie ma pozwolenia i wykonawcy), ani nawet tymczasowego wojskowego przejazdu (trwają prace nad technicznym opisem przeprawy).
Rekord w czasie kryzysu?
Zamknięcie wiaduktu na ul. gen. Andersa i remont Trasy W-Z to największe utrudnienia tej wiosny dla kierowców i pasażerów, ale niejedyne. W ciągu ostatnich dni w biurze koordynatora remontów drzwi się nie zamykają.
– To będzie wyjątkowy sezon. Liczba inwestycji komunikacyjnych i związanych z nimi objazdów tym razem może być rekordowa – zapowiada miejski koordynator Wiesław Witek.
Władze Warszawy obiecują wydać na inwestycje w 2009 roku ponad 3 mld zł, z czego tylko Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych – ponad 1 mld zł. I to właśnie z inwestycjami drogowymi wiąże największe nadzieje pogrążona w braku zleceń branża budowlana.
Ruszy wreszcie pełną parą – po zburzeniu spornego autokomisu – warta 125 mln zł budowa wiaduktów łączących Trasę Siekierkowską z ul. Marsa. Już wiadomo, że nie obędzie się bez zwężeń na Płowieckiej i Marsa.
W ciągu najbliższych dni drogowcy planują też podpisać umowę za 111 mln zł na przebudowę Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim. Tutaj powstanie na dwa lata tymczasowy przejazd (nie będzie zwężeń jezdni, ale dwie „przewiązki”, czyli przejazdy na sąsiedni pas).
Za trzy tygodnie fatalnie zrobi się na poszerzanej za 51 mln zł al. Wilanowskiej. Drogowcy zamkną wtedy przejazd od ul. Sobieskiego do Karczocha. Nastąpi też ciąg dalszy negocjacji z właścicielem spornej działki, który zapowiedział w telewizji, że przywita urzędników... koktajlami Mołotowa.
Drogowy kataklizm czeka warszawiaków na skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z Łopuszańską, gdzie ma powstać trzypoziomowa plątanina przejazdów. Inwestycja ma ruszyć w połowie roku. W korkach utkniemy też na Wisłostradzie i Modlińskiej, gdzie w tym roku ma się zacząć budowa skrzyżowań z Trasą Mostu Północnego.
Wielkie inwestycje w stolicy zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przez cały rok ma być kontynuowana warta 2,1 mld zł budowa łącznika autostradowego między Konotopą i Trasą AK (będą utrudnienia w al. Prymasa, na Powstańców Śląskich, Lazurowej, Warszawskiej i przedłużeniu Połczyńskiej). W tym roku mają wystartować prace przy budowie trasy w kształcie litery „L” między Puławską, lotniskiem Okęcie a Marynarską (zostanie wówczas przeniesiona pętla tramwajowa przy ul. Suwak) i przebudowa Trasy Toruńskiej od Modlińskiej do Marek, która będzie wymagała zwężeń tych ruchliwych jezdni.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.