Autostradowe korki
We wtorek drogowcy zamkną zjazd z ul. Maczka w al. Prymasa Tysiąclecia. Kierowcy z Bielan i Żoliborza utkną w korkach.
Powód zamieszania to budowa jednego z największych w Polsce węzłów drogowych: u zbiegu al. Prymasa Tysiąclecia i powstającej trasy S8. Ta ostatnia to pierwszy i na razie jedyny budowany fragment tzw. obwodnicy ekspresowej. Przed Euro 2012 ma połączyć Trasę AK i al. Prymasa Tysiąclecia z autostradą A2, która dotrze wtedy spod Łodzi do Warszawy – tak obiecuje Ministerstwo Infrastruktury.
Koszmar w szczycie
Jutro o godz. 22 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamknie zjazd z ul. Maczka w al. Prymasa Tysiąclecia w kierunku Ochoty. Drogowcy wytyczyli dwa objazdy: ul. Maczka, Powstańców Śląskich i Górczewską albo Powązkowską, Okopową, Leszno i Górczewską. Niestety, wszystkie w godzinach szczytu będą zakorkowane. Taka organizacja ruchu potrwa do końca czerwca przyszłego roku.
We wtorek drogowcy wprowadzą zmiany na zakręcie al. Prymasa Tysiąclecia obok Lasku na Kole i Cmentarza Wojskowego na Powązkach. W tej chwili na odcinku prawie kilometra – od parkingu dla ciężarówek na tyłach cmentarza do ul. Powązkowskiej – auta mają po dwa wąskie pasy w każdą stronę i jeżdżą po jednej jezdni (bez barierki dzielącej).
Od środy od godz. 22 ten niebezpieczny fragment al. Prymasa zostanie skrócony do 400 m, bo auta wrócą na osobną jezdnię zaraz za zakrętem na wysokości Cmentarza Wojskowego. Na całym odcinku nadal będą tylko po dwa pasy, ale 600 metrów z barierą oddzielającą między jezdniami.
Pogoda sprzyja budowie
Trasę S8 wraz z trzypoziomowym węzłem gigantem buduje na zlecenie GDDKiA konsorcjum Budimeksu-Dromeksu, Strabagu, Mostostalu Warszawa i Warbudu. Wykonawcy wykorzystują dobrą pogodę, przeganiając harmonogram. Dzięki dobrej pogodzie z ogólnej puli wydali w tym roku na prace o ponad 150 mln zł więcej, niż przewidywał harmonogram. Na ich zakończenie mają czas do końca 2010 roku. Te 10,4 km trasy ekspresowej S8 z Konotopy będzie kosztowało 2,1 mld zł. W przeliczeniu na kilometr to obecnie najdroższa inwestycja drogowa w Polsce. Żeby trasa z Konotopy przez Bemowo do Trasy AK miała sens, potrzeba kolejnych fragmentów obwodnicy: przez Włochy, Ursynów i Wesołą. Wszystkie zostaną zablokowane protestami przeciwników – tzw. ekologów, w rzeczywistości mieszkańców okolic tych tras – w sądach administracyjnych albo Ministerstwie Środowiska.
*JAK OMINĄĆ BUDOWĘ TRASYDla kierowców przygotowano dwa objazdy: pierwszy przebiega ul. Maczka, Powstańców Śląskich i Górczewską, drugi prowadzi przez ulice: Powązkowską, Okopową, Leszno i Górczewską. Jednak w godzinach szczytu na trasach na pewno będą powstawały korki.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.