Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nad metrem, ale pod Hutą

Konrad Majszyk 21-10-2008, ostatnia aktualizacja 22-10-2008 22:03

Po otwarciu trzech ostatnich stacji pierwszej linii przybędzie na Bielanach jeden z większych w Europie węzłów komunikacyjnych. Pokazujemy, które tramwaje i autobusy dojadą tam do metra

Stare Bielany. Ta stacja od ponad dwóch miesięcy czekała – gotowa i zamknięta – aż skończą się prace na Młocinach. Pasażerowie dojadą tutaj autobusami linii 132, 156 i 195.
źródło: Życie Warszawy
Stare Bielany. Ta stacja od ponad dwóch miesięcy czekała – gotowa i zamknięta – aż skończą się prace na Młocinach. Pasażerowie dojadą tutaj autobusami linii 132, 156 i 195.
Wawrzyszew. Stacja przy Wolumenie, w wąskim gardle ul. Kasprowicza. Ona też przez dwa miesiące stała zamknięta. Dowiozą nas tutaj autobusy linii 103, 114, 132, 156, 184 i 195.
źródło: Życie Warszawy
Wawrzyszew. Stacja przy Wolumenie, w wąskim gardle ul. Kasprowicza. Ona też przez dwa miesiące stała zamknięta. Dowiozą nas tutaj autobusy linii 103, 114, 132, 156, 184 i 195.
Młociny. Nad stacją metra znajdują się dwie pętle – tramwajowa i autobusowa – oraz parking Parkuj i Jedź na tysiąc aut. Rola tego węzła wzrośnie po dociągnięciu tutaj Trasy Mostu Północnego.
źródło: Życie Warszawy
Młociny. Nad stacją metra znajdują się dwie pętle – tramwajowa i autobusowa – oraz parking Parkuj i Jedź na tysiąc aut. Rola tego węzła wzrośnie po dociągnięciu tutaj Trasy Mostu Północnego.

Dzisiaj nadzór budowlany powinien wydać pozwolenie na użytkowanie ostatniej stacji metra Młociny. Urzędnicy ostrzą już nożyczki do przecinania wstęg.

– Wszystko gotowe, czekamy na ostatnie pozwolenia. Teraz malujemy już trawę na zielono – żartuje w rozmowie z „ŻW” dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Kto w sobotę po godz. 16 – w deszczu konfetti i błysku fleszy – doprowadzi pierwszy pociąg pod Hutę Warszawa? Wczoraj usłyszeliśmy w Metrze Warszawskim, że nie będzie to Robert Jaryczewski, uznany podczas kwietniowej imprezy Metrorail w Kopenhadze za najlepszego maszynistę świata. Powód – tego dnia ma wolne.

ZTM przygotowuje się zaś do komunikacyjnych zmian nad nowym odcinkiem metra. Gigantyczny węzeł komunikacyjny przy stacji Młociny zostanie otwarty w poniedziałek. Jego kluczowym elementem jest efektowna pętla tramwajowa z 17 rozjazdami. Od poniedziałku z dwóch stron – od ul. Marymonckiej i Wólczyńskiej – dotrą tu linie: 5, 6, 17, 22 i 33. Na razie tramwaje przez pętlę przejeżdżają „tranzytem”, żeby zatrzymać się na przystanku 150 metrów dalej.

Na pętli autobusowej obok zatrzymają się autobusy linii: 103, 106, 114, 132, 156, 184, 195 i 712. Ruta ujawnił, że prowadzi też rozmowy z prywatnymi przewoźnikami autobusowymi jeżdżącymi od strony Łomianek. Chce ich namówić, żeby zatrzymywali się na Młocinach.

Dwa dni temu ZTM popełnił falstart, ogłaszając uruchomienie pętli autobusowej już wtedy. Z tego pomysłu urzędnicy szybko się wycofali. Okazało się, że nie udałoby się zorganizować sobotniej fety dla oficjeli.

Znacznie większe zmiany wokół bielańskiego odcinka metra ZTM zaplanował na 1 grudnia. To właśnie wtedy ma wejść w życie pakiet roszad komunikacyjnych dla Bielan, Bemowa i Żoliborza. Urzędnicy planują wyeliminować linie, których trasa dubluje się z metrem, np. 156 i 195. Chcą skłonić pasażerów autobusów do przesiadki do metra. O szczegółach zmian poinformujemy w listopadzie.

Jak napisaliśmy wczoraj, w związku z wydłużeniem metra o trzy stacje zmniejszyła się częstotliwość kursowania pociągów. Od weekendu puste składy po wysadzeniu pasażerów jadą do Młocin, gdzie zawracają. W efekcie w popołudniowym szczycie pojawiały się na stacjach co 3,5 – 4 minuty (zamiast co trzy minuty). Metro zapewnia jednak, że wróci do starej częstotliwości.

– Wypuścimy w szczycie na trasę dwa dodatkowe pociągi. Dzięki temu pasażerowie nie odczują żadnych zmian w rozkładach – twierdzi rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

Dodaj swoją opinię...

Życie Warszawy

Najczęściej czytane