Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Zapomniane warszawskie marzenie

Rafał Jabłoński 09-10-2008, ostatnia aktualizacja 10-10-2008 18:29

Przed wojną przez Żoliborz jeździły pociągi do północnych, podmiejskich osiedli. Tory leżały jeszcze w 1947 roku.

Na terenie Żoliborza po nasypie linii młocińskiej nie ostał się nawet ślad. Natomiast zachodnia nitka ulicy Marymonckiej, od Podleśnej ku północy, to nic innego jak dawna trasa kolei. I ostatni ślad – pod koniec lat 40. widziano w rejonie Młocin samotny semafor.

Źródło: Życie Warszawy
  • Lata 30. Ogrodnik Stanisław Dziencioł stoi na ulicy Wazów przed willą w stylu dworkowym. To on sadził drzewa i krzewy wokół tego domu oraz kilku sąsiednich. Opiekował się nimi do wybuchu wojny
  • Kolej młocińska. Ten wiadukt wybudowano nad parowem znajdującym się w rejonie Dąbrowy Leśnej.
  • Na terenie Żoliborza po nasypie linii młocińskiej nie ostał się nawet ślad. Natomiast zachodnia nitka ulicy Marymonckiej, od Podleśnej ku północy, to nic innego jak dawna trasa kolei. I ostatni ślad – pod koniec lat 40. widziano w rejonie Młocin samotny semafor.