GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

86 milionów na korki

kmaj 30-03-2011, ostatnia aktualizacja 31-03-2011 07:40

System sterowania ruchem może objąć Pragę i pozostałą część Śródmieścia. Warszawa ma szansę na dotację z UE.

*Aleje Jerozolimskie to kręgosłup pierwszego etapu sterowania ruchem. Objął on tylko 37 skrzyżowań. Żeby przyniósł efekt, powinien działać na większym obszarze
autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa
*Aleje Jerozolimskie to kręgosłup pierwszego etapu sterowania ruchem. Objął on tylko 37 skrzyżowań. Żeby przyniósł efekt, powinien działać na większym obszarze

Uprzywilejować komunikację miejską i zmniejszyć korki – to cele systemu sterowania ruchem. Służą  do tego czujniki ruchu w asfalcie, kamery nad jezdniami i sygnalizatory sterowane przez program komputerowy, który reaguje na zmieniające się warunki drogowe. Na razie działa bez większych efektów wzdłuż Al. Jerozolimskich i Wisłostrady.

Sterowanie na Pradze

– Planujemy objąć systemem dodatkowe 152 skrzyżowania. Jeśli się uda, sterowanie ruchem będzie działać w całym Śródmieściu i na Pradze – mówi rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj.
Wszystko zależy od tego, czy   Warszawa wywalczy dotację z UE na ten cel. Drugi etap zarządzania ruchem ma kosztować 101 mln zł.

– Ubiegamy się o 86 mln zł z programu „Infrastruktura i Środowisko”, którym zarządza Ministerstwo Infrastruktury  – mówi dyrektor miejskiego Biura Funduszy Europejskich Michał Olszewski.  
W skali całej Polski na systemy teleinformatyczne do podziału jest łącznie 540 mln zł. Dotacje na systemy sterowania ruchem dostały m.in. Trójmiasto, Śląsk, Wrocław i Poznań. Od Warszawy zostały ocenione wyżej, bo w przypadku tych miast prace były bardziej zaawansowane.

Stolica znajduje się „tuż pod kreską”, czyli na pierwszym miejscu listy rezerwowej – przed Legnicą i Jastrzębiem--Zdrojem. Warszawa dostanie pieniądze, jeśli inne miasta wydadzą mniej dzięki oszczędnościom w przetargach albo dotacje zostaną im odebrane w wyniku inwestycyjnych nieprawidłowości.

Pierwsze rozczarowanie

Wtedy ZDM  ogłosi przetarg na wykonawcę drugiego etapu.  Drogowcy planują inwestycję na lata 2011 – 2014. Jak zapewniają, system ma formułę otwartą – drogowcy nie są wcale skazani na twórcę pierwszego etapu, czyli Siemensa.

Niemiecki koncern w 2008 r. zainstalował zarządzanie ruchem  na 37 skrzyżowaniach w Al. Jerozolimskich, na Wisłostradzie i Powiślu. Koszt to 34 mln zł.
Efekt był rozczarowujący, bo korki urosły. Wykonawca bronił się, że objęty systemem obszar jest zbyt mały. Komputer ogłupiali też uczestnicy ruchu, którzy nie stosowali się do wskazań sygnalizacji.

Według prof. Wojciecha Suchorzewskiego z Politechniki Warszawskiej, sterowanie korkami to z punktu widzenia Euro 2012 ważniejsza inwestycja niż obwodnica czy druga linia metra. Ale na Euro drugiego etapu sterowania nie będzie.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane