GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Al. KEN dłuższa, ale nie dla rowerów

Robert Biskupski 05-03-2012, ostatnia aktualizacja 05-03-2012 22:39

Odcinek łączący ul. Wałbrzyską z metrem Ursynów po półtora roku budowy wreszcie został otwarty

Dzię­ki no­wej dro­dze  kie­row­cy  na tra­sie  do al. Wi­la­now­skiej nie bę­dą mu­sie­li  wjeż­dżać  w ul. Pu­ław­ską
autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Dzię­ki no­wej dro­dze kie­row­cy na tra­sie do al. Wi­la­now­skiej nie bę­dą mu­sie­li wjeż­dżać w ul. Pu­ław­ską

Pierw­szym kie­row­cą, któ­ry wje­chał na no­wą uli­cę, był ro­we­rzy­sta w czer­wo­nej kurt­ce. Nie­ste­ty nie mógł po­je­chać wzdłuż al. KEN ścież­ką ro­we­ro­wą, po­nie­waż Mo­ko­tów ją wy­bu­do­wał, a Ur­sy­nów nie.

– Dla­te­go, że nie by­ło jej w pro­jek­cie, któ­ry przy­go­to­wa­ły po­przed­nie wła­dze dziel­ni­cy – tłu­ma­czy bur­mistrz Ur­sy­no­wa Piotr Gu­ział. – Te­raz mu­si­my to na­pra­wić. Jesz­cze w tym ro­ku planu­je­my wy­bu­do­wać bra­ku­ją­ce 150 m ścież­ki od me­tra Ur­sy­nów do gra­nic dziel­ni­cy.

Prze­dłu­że­niem al. KEN do­je­dzie­my z me­tra Ur­sy­nów do ul. Wał­brzy­skiej, skąd ul. Rol­ną do­sta­nie­my się do al. Wi­la­now­skiej.

By uli­ca nie by­ła śle­pa

Bu­do­wa jed­nej z naj­bar­dziej wy­cze­ki­wa­nych ulic w War­sza­wie za­czę­ła się w 2010 r. Po stro­nie mo­ko­tow­skiej po­wsta­ło 630 m dwu­pa­smo­wej jezd­ni, po ur­sy­now­skiej – ok. 500 m. In­we­sty­cja kosz­to­wa­ła 38,5 mln zł.

– Na od­cin­ku od Do­li­ny Słu­że­wiec­kiej do ul. Wał­brzy­skiej po­wsta­ły czte­ro­pa­smo­wa jezd­nia, es­ta­ka­da nad Po­to­kiem Słu­że­wiec­kim i ul. J.S. Ba­cha, kład­ka dla pie­szych, chod­ni­ki, ścież­ki ro­we­ro­we, oświe­tle­nie oraz sy­gna­li­za­cja świetl­na – wy­li­cza rzecz­nik Mo­ko­to­wa Ja­cek Dzier­ża­now­ski.

Mo­ko­tów wszyst­kie nie­zbęd­ne po­zwo­le­nia na swo­ją część uli­cy zdo­był już w czwar­tek. Wła­dze dziel­ni­cy chcia­ły jed­nak po­cze­kać na ko­le­gów z Ur­sy­no­wa, by nie otwie­rać dro­gi do­ni­kąd.

Ur­sy­nów z ko­lei cze­kał na po­zwo­le­nie z in­spek­to­ra­tu nad­zo­ru bu­dow­la­ne­go i opi­nię miej­skie­go in­ży­nie­ra ru­chu.  Ostat­ni stem­pel uzy­ska­li wczo­raj ra­no.

Urzęd­ni­cy po­sta­no­wi­li otwo­rzyć ją „bez zbęd­nej zwło­ki", w związ­ku z czym chwi­lę po godz. 14 wje­cha­ły tam pierw­sze po­jaz­dy.

Ciąg dalszy nastąpi

Po stronie ursynowskiej to już ko­niec trwa­ją­cej od 1997 r. bu­do­wy. – A Mo­ko­tów przy­go­to­wu­je się już do roz­po­czę­cia bu­do­wy trze­cie­go od­cin­ka al. KEN od al. Wi­la­now­skiej do ul. Do­ma­niew­skiej – mó­wi Ja­cek Dzier­ża­now­ski. – Pla­no­wa­ny ter­min za­koń­cze­nia tej in­we­sty­cji to 2014 r.

1,1-kilometrowa uli­ca zwa­na ro­bo­czo „No­wo­bu­ko­wiń­ską", mająca po dwa pasy ruchu w każdą stronę, będzie okrą­żać od wscho­du re­jon Dwor­ca Po­łu­dnio­we­go,  a po­tem łą­czyć się ze skrzy­żo­wa­niem uli­cy Do­ma­niew­skiej i Pu­ław­skiej. Ja­dąc pro­sto ul. Do­ma­niew­ską, kie­row­cy do­sta­ną się do al. Nie­pod­le­gło­ści.

Na no­wej uli­cy ogra­ni­czo­ny bę­dzie ruch tran­zy­to­wy, pla­no­wa­ne jest na­to­miast wpro­wa­dze­nie tam li­nii au­to­bu­so­wej.

Dro­ga za­pi­sa­na jest w pla­nie za­go­spo­da­ro­wa­nia prze­strzen­ne­go re­jo­nu Dwor­ca Po­łu­dnio­we­go, uchwa­lo­nego w 2006 r. Pro­blem pole­ga na tym, że w po­bli­żu pla­no­wa­nej tra­sy wy­bu­do­wa­no wie­le blo­ków miesz­kalnych, któ­rych lokatorzy nie chcą, by ru­chli­wa tra­sa prze­cho­dzi­ła pod ich okna­mi.

Pro­te­stów więc nie bra­ku­je. Gdy w grud­niu ze­szłe­go ro­ku ra­tusz wy­dał po­zwo­le­nie na re­ali­za­cję trze­cie­go eta­pu in­we­sty­cji, miesz­kań­cy po­bli­skich blo­ków na­tych­miast od­wo­ła­li się od tej de­cy­zji.

Jak po­ka­zu­je do­świad­cze­nie cho­ciaż­by Ża­gla Da­nie­la Li­be­skin­da, prze­py­chan­ki z są­siada­mi mo­gą znacz­nie opóź­nić in­we­sty­cję.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane