GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tramwaj za rok na Północnym

Konrad Majszyk 09-02-2012, ostatnia aktualizacja 09-02-2012 01:35

Jest wreszcie umowa na trakcję na moście Północnym. Tramwaje pojadą tędy na przełomie lat 2012 i 2013

Dwukierunkowy Tramino. Solaris spróbuje przy jego pomocy wygrać w stolicy ze Swingiem PESY
źródło: Solaris
Dwukierunkowy Tramino. Solaris spróbuje przy jego pomocy wygrać w stolicy ze Swingiem PESY
źródło: Rzeczpospolita

Pre­zes Tram­wa­jów War­szaw­skich Krzysz­tof Ka­ros w przyszłym ty­go­dniu pod­pi­sze umo­wę z wy­bra­na w prze­tar­gu fir­mą ZUE Kra­ków na elek­try­fi­ka­cję li­nii tram­wa­jo­wej na mo­ście Pół­noc­nym (Ma­rii Skło­dow­skiej-Cu­rie). Pra­ce za­czną się naj­wcze­śniej w kwiet­niu, czy­li kie­dy bę­dzie on już otwar­ty dla sa­mo­cho­dów i au­to­bu­sów. Bia­ło­łę­ka jesz­cze rok mu­si po­cze­kać na tram­waj do sta­cji me­tra Mło­ci­ny.

Zgra­nie z dro­go­wca­mi

Kon­trakt obej­mu­je usta­wie­nie słu­pów i za­wie­sze­nie sie­ci trak­cyj­nej, uło­że­nie ka­bli świa­tło­wo­do­wych i ste­row­ni­czych wzdłuż 4 km tra­sy oraz bu­do­wę bu­dyn­ku pod­sta­cji Ob­raz­ko­wa. Tram­wa­je War­szaw­skie roz­strzy­gnę­ły wła­śnie prze­targ au­kcją elek­tro­nicz­ną, pod­czas któ­rej sze­ściu ofe­ren­tów prze­bi­ja­ło się ce­na­mi. ZUE Kra­ków oka­zał się naj­tań­szy – za­ofe­ro­wał 10,2 mln zł.

– Pra­ce po­win­ny się za­koń­czyć w cią­gu 10 mie­się­cy. Ale tyl­ko przy za­ło­że­niu, że Za­rząd Miej­skich In­we­sty­cji Dro­go­wych w kwiet­niu wpu­ści nas na tram­wa­jo­wą część mo­stu – za­strze­ga rzecz­nik Tram­wa­jów War­szaw­skich Mi­chał Po­wał­ka.

Bo most Pół­noc­ny skła­da się z trzech rów­no­le­głych prze­praw: dwóch dro­go­wych i tram­wa­jo­wej. Część dro­go­wa mię­dzy Mło­ci­na­mi i ul. Mo­dliń­ską za 1,2 mld zł jest go­to­wa. Kon­sor­cjum Pol-Aquy gro­ma­dzi do­ku­men­ty do wnio­sku o po­zwo­le­nie na użyt­ko­wa­nie, to kil­ka­set se­gre­ga­to­rów z do­ku­men­ta­mi. Wnio­sek ma zo­stać zło­żo­ny do nad­zo­ru bu­dow­la­ne­go w lu­tym. Termin otwar­cia mo­stu dla aut dro­go­wcy okre­śla­ją na „ma­rzec al­bo kwie­cień".

Po­zwo­le­nie na użyt­ko­wa­nie nie obej­mie jednak czę­ści tram­wa­jo­wej ani wę­zła przy Modliń­skiej, bo tu ro­bo­ty mo­gą po­trwać na­wet do czerw­ca. Czy uda się zatem w kwietniu wpu­ścić wy­ko­naw­cę wy­bra­ne­go przez Tram­wa­je War­szaw­skie?

– To cał­ko­wi­cie re­al­ny sce­na­riusz – przekonuje rzecz­nicz­ka Za­rzą­du Miej­skich In­we­sty­cji Dro­go­wych Mał­go­rza­ta Ga­jew­ska. – W kwiet­niu bę­dzie­my wciąż pro­wa­dzi­li na­sze pra­ce, ale prze­cież nie po­gry­zie­my się z tram­wa­ja­rza­mi – wy­ja­śnia.

We­dług na­szych in­for­ma­cji za­awan­so­wa­nie prac na czę­ści tram­wa­jo­wej mo­stu jest sła­be. Na więk­szo­ści odcin­ka nad nur­tem Wi­sły to­ry tramwajowe nie są jesz­cze uło­żo­ne. Trze­ba jesz­cze zro­bić tzw. gniaz­da pod słu­py trak­cyj­ne. A inwe­sty­cję spa­ra­li­żo­wał atak mro­zu.

Za­wrot­ka w miej­scu

Co naj­mniej do 2014 r. tram­wa­je z Mło­cin bę­dą koń­czyć tra­sę za mo­stem Pół­noc­nym przy ul. My­śli­bor­skiej – bez kla­sycz­nej pę­tli. To z po­wo­du fia­ska przy­go­to­wań przez Za­rząd Trans­por­tu Miej­skie­go do bu­do­wy li­nii na Tar­cho­min. In­we­sty­cję za­blo­ko­wa­li bowiem miesz­kań­cy osie­dla Win­ni­ca, któ­rzy nie chcie­li to­rów i pę­tli obok do­mów.

Dla­te­go po­trzeb­ne są tram­wa­je dwu­kie­run­ko­we: z ka­bi­ną mo­tor­ni­cze­go z przo­du i z ty­łu oraz drzwia­mi z obu stron. Ta­kie po­jaz­dy jeż­dżą m.in. w Kra­ko­wie, Ka­to­wi­cach i we Wro­cła­wiu.

Tram­wa­je War­szaw­skie usta­li­ły z pro­du­cen­tem PESA Byd­goszcz, że­by sześć z za­mó­wio­nych 186 tram­wa­jów Swing za 1,5 mld zł wy­pro­du­ko­wać spe­cjal­nie dla mo­stu Pół­noc­ne­go w wer­sji dwu­kie­run­ko­wej. Ta­ki tram­waj jest o 15 – 20 proc. droż­szy od stan­dar­do­we­go, więc war­tość kon­trak­tu wzro­śnie. A to wca­le nie ko­niec za­ku­pu tram­wa­jów dwu­kie­run­ko­wych.

– Na prze­ło­mie lu­te­go i mar­ca ogło­si­my prze­targ na 30 ko­lej­nych ta­kich po­jaz­dów – za­po­wia­da Mi­chał Po­wał­ka z Tram­wa­jów.

Mu­ro­wa­nym uczest­ni­kiem prze­tar­gu jest PESA, któ­ra dzię­ki tram­wa­jom Swing do­mi­nu­je w War­sza­wie. W szran­ki sta­nie też So­la­ris, któ­ry sprze­dał wła­śnie dwu­kie­run­ko­we po­jaz­dy Tra­mi­no do mia­sta Je­na w Niem­czech.

– Je­ste­śmy zna­ni w War­sza­wie z au­to­bu­sów. Naj­wyż­szy czas za­sły­nąć też z tram­wa­jów – mó­wi Ma­te­usz Fi­ga­szew­ski z So­la­ri­sa.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane