GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Most bez trakcji, Białołęka bez torów

Konrad Majszyk 11-01-2012, ostatnia aktualizacja 11-01-2012 03:24

Przetarg na trakcję tramwajową na moście Północnym się przeciąga. Brakuje taboru dwukierunkowego. Zagrożona jest linia do ul. Mehoffera na Tarchominie

Tramwaj dwukierunkowy w Minneapolis, USA. Takie same pojadą Trasą Mostu Północnego
źródło: Metro Transit
Tramwaj dwukierunkowy w Minneapolis, USA. Takie same pojadą Trasą Mostu Północnego
Tramwaj na Tarchomin
źródło: Rzeczpospolita
Tramwaj na Tarchomin

Po­nad czte­ry ki­lo­me­try Tra­sy Mo­stu Pół­noc­ne­go mię­dzy Mło­ci­na­mi i Mo­dliń­ską za 1,2 mld zł są go­to­we. Kon­sor­cjum Pol-Aqua gro­ma­dzi do­ku­men­ta­cję po­trzeb­ną do wnio­sku o po­zwo­le­nie na użyt­ko­wa­nie. Do­ku­ment ma zo­stać zło­żo­ny do nad­zo­ru bu­dow­la­ne­go w lu­tym. We­dług wi­ce­pre­zy­den­ta War­sza­wy Jac­ka Woj­cie­cho­wi­cza most po­wi­nien zo­stać otwar­ty w mar­cu. Ale bez czę­ści tram­wa­jo­wej.

Most bez to­rów

– Po­zwo­le­nie na użyt­ko­wa­nie nie obej­mie linii tram­wa­jo­wej. Bo pra­ce przy bu­do­wie to­ro­wi­ska na Tra­sie Mo­stu Pół­noc­ne­go po­trwa­ją do koń­ca czerw­ca – mó­wi rzecz­nicz­ka Za­rzą­du Miej­skich In­we­sty­cji Dro­go­wych Mał­go­rza­ta Ga­jew­ska.

Dla­te­go w chwi­li otwar­cia mo­stu Pół­noc­ne­go jed­na trze­cia prze­pra­wy po­zo­sta­nie nie­wy­ko­rzy­sta­na. Na do­da­tek – na­wet już po uło­że­niu to­rów – za­brak­nie trak­cji elek­trycz­nej. To za­da­nie in­we­sty­cyj­ne ra­tusz prze­wi­dział do realizacji dla Tram­wa­jów War­szaw­skich. A spół­ka na­wet nie roz­strzy­gnę­ła prze­tar­gu.

– Elek­try­fi­ka­cją to­rów na Tra­sie Mo­stu Pół­noc­ne­go za­in­te­re­so­wa­nych jest sześć firm – mó­wi rzecz­nik Tram­wa­jów War­szaw­skich Mi­chał Po­wał­ka. – W cią­gu naj­bliż­szych dni od­bę­dzie się  au­kcja elek­tro­nicz­na. Umo­wę pla­nu­je­my pod­pi­sać w lu­tym. Wy­ko­naw­ca do­sta­nie na wykonanie za­da­nia dziesięć mie­się­cy – za­po­wia­da.

To zna­czy, że ­tram­wa­je bę­dą mo­gły wje­chać na most Pół­noc­ny do­pie­ro na prze­ło­mie 2012 i 2013 r.! Do te­go cza­su no­wa prze­pra­wa bę­dzie za­chę­tą do prze­jaz­du z Bia­ło­łę­ki na Bie­la­ny wy­łącz­nie sa­mo­cho­dem.

Za­wrot­ka w miej­scu

Jest jesz­cze je­den pro­blem: co naj­mniej do 2014 r. tram­wa­je z Mło­cin bę­dą koń­czy­ły  tra­sę za mo­stem Pół­noc­nym ­przy ul. My­śli­bor­skiej – bez kla­sycz­nej pę­tli. I powinny „za­wra­cać w miejscu". Jak? Po­trzeb­ne są tram­wa­je dwu­kie­run­ko­we: z ka­bi­ną mo­tor­ni­cze­go z przo­du i z ty­łu skła­du oraz drzwia­mi z obu stron. Ta­kie po­jaz­dy jeż­dżą m.in. we Wro­cła­wiu i w Kra­ko­wie, a tak­że w mia­stach w Niem­czech, we Fran­cji i w USA.

Tram­wa­je War­szaw­skie usta­li­ły z byd­go­ską PE­SĄ, że­by sześć z za­mó­wio­nych 186 tram­wa­jów Swing za 1,5 mld zł wy­pro­du­ko­wać w wer­sji dwu­kie­run­ko­wej. Jak usta­li­li­śmy, za­awan­so­wa­ne są pra­ce nad za­ku­pem ko­lej­nych.

– Do­pi­na­my spe­cy­fi­ka­cję prze­tar­go­wą. Na prze­ło­mie lu­te­go i mar­ca ogło­si­my prze­targ na 30 tram­wa­jów dwu­kie­run­ko­wych – mó­wi Mi­chał Po­wał­ka z Tram­wa­jów War­szaw­skich.

Tram­waj na Tar­cho­min

Dla­cze­go  tram­waj na mo­ście Pół­noc­nym po­wsta­je w tak dzi­wacz­ny spo­sób – z umo­wą na trak­cje pod­pi­sy­wa­ną o rok za póź­no i bez pę­tli do za­wra­ca­nia?  Ra­tusz chciał, że­by to­ry na mo­ście zo­sta­ły zbu­do­wa­ne do koń­ca 2011 r. jed­no­cze­śnie  z li­nią pro­wa­dzą­cą w głąb Tar­cho­mi­na – wzdłuż ul. Świa­to­wi­da do Win­ni­cy. In­we­sty­cję stor­pe­do­wa­li jed­nak miesz­kań­cy osie­dla Win­ni­ca, któ­rzy nie chcie­li ani to­rów, ani pę­tli obok swoich do­mów. W efek­cie Za­rząd Trans­por­tu Miej­skie­go skró­cił in­we­sty­cję do ul. Me­hof­fe­ra i wy­stą­pił o no­wą de­cy­zję śro­do­wi­sko­wą.

– Ra­port śro­do­wi­sko­wy jest go­to­wy.  Zło­ży­li­śmy go do Biu­ra Ochro­ny Śro­do­wi­ska – wy­ja­śnia rzecz­nik ZTM Igor Kraj­now. Ale we­dług na­szych in­for­ma­cji do­ku­ment ma zo­stać znów opro­te­sto­wa­ny. Tram­waj na Tar­cho­min dojedzie zatem naj­wcze­śniej w 2014 r. Prze­jazd z pę­tli z ul. Me­hof­fe­ra do me­tra Mło­ci­ny wy­nie­sie 14 mi­nut.

I stąd w 18 mi­nut do­je­dzie­my me­trem do cen­trum.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane