Muzyczny tydzień od 16 do 22 grudnia w skrócie
Polecam - Monika Banach
Złota Palma w Cannes za dramat wyreżyserowany w 1962 r. przez Luchino Viscontiego na motywach powieści Giuseppe Tomasiego di Lampedusy. Głównym bohaterem jest książę Salina, którego obserwujemy w czasach rządów zwolenników Garibaldiego. Gdy znika dawny porządek feudalny, książę sam przykłada do rękę do zagłady świata, z którego pochodzi. Starcie starej arystokracji z nową klasą rządzącą odbywa się na słynnym balu u księstwa Ponteleone. „Lampart" ceniony za rozmach wizualny i epicką staranność to wybitne dzieło operatora Giuseppe Rotunno, któremu poświęcony jest cykl w kinie Iluzjon. Pokaz w sobotę o godz. 18.45.
- Molesta, 1500 m2 Do Wynajęcia, ul. Solec 18, bilety: 20 – 30 zł, informacje: tel. 22 628 84 12, piątek (16.12), godz. 22
Molesta Ewenement dał się szerzej poznać w 1998 r. po wydaniu płyty „Skandal". To nie tylko jeden z najstarszych składów w Polsce, ale i najbardziej cenionych w ulicznym hip-hopie. Świadczy o tym już samo to, że na krążku „Molesta i kumple" pod poszczególnymi utworami podpisało się mnóstwo gwiazd naszej sceny.
- Warsaw Underground Fest, CDQ, ul. Burakowska 12, bilety: 15 zł, informacje: tel. 22 636 83 00, piątek (16.12), godz. 20
Przegląd warszawskiej sceny reggae i dubstep – jej didżejów, selektorów, producentów, nawijaczy i MC. Gośćmi specjalnymi są: Radikal Guru, producent muzyki dub i dubstep, o rozpoznawalnym stylu, który łączy roots reggae, UK steppers i muzykę Dalekiego Wschodu, Joint Venture Sound System, eklektyczny miks utworów kryjący się pod hasłem „Szkoła Tańca Ciężkiego" oraz Diana Levi & Massive Trip, czyli obdarzona niezwykłym wokalem singjay i selektor reggae. Ponadto na dwóch scenach dziesięciu innych wykonawców.
- Levity, Cafe Kulturalna, PKiN, pl. Defilad 1, bilety: 15 zł, informacje: tel. 22 656 62 81, sobota (17.12), godz. 22
Jacek Kita (klawisze), Piotr Domagalski (kontrabas) i Jerzy Rogiewicz (perkusja) to młodzi mistrzowie improwizacji. Od początku działalności zdobyli nagrody na przeglądach jazzowych i mieli świetny chopinowski debiut w 2009 r., a teraz wypuścili na rynek nowy album „Afternoon Delights". Free, post-rock, ambient, etno, electro – tak się gra dziś jazz.
- Gooral, CDQ, ul. Burakowska 12, bilety: 20 – 30 zł, informacje: tel. 22 636 83 00, sobota (17.12), godz. 20
Znany między innymi z projektu Psio Crew w połowie lat 90. zakochał się w elektronice. Razem z muzyką etniczną była ona inspiracją dla jego twórczości, aż doprowadziła do powstania wyjątkowego na polskim rynku albumu „Ethno Elektro", połączenia electro, drumnbassu, dubstepu i muzyki świata pochodzącej z polskich gór. Na płycie można usłyszeć m.in. górali, muzyków klasycznych i jazzmanów. O dźwięki przed i po koncercie zadbają breakowy FatAL i drumnbassowy Simba.
- The Lollipops, Chwila Klub, ul. Ogrodowa 31/35, bilety: 10 – 15 zł, informacje: tel. 22 401 17 54, sobota (17.12), godz. 20
The Lollipops to przypomnienie o garażowych zespołach z lat 60. – gęsta ściana gitarowego brudu, pulsująca sekcja i wokal Kasi Staszko. Zespół przyznaje, że lubi grać głośno, bo wtedy szczególnie uwidacznia się specyficzne połączenie głębokiego pogłosu gitar i melodyjnych piosenek. The Lollipops to także echo psychodeli i noise'owych wybryków sceny nowojorskiej. Wiosną tego roku odbyła się premiera debiutanckiego krążka pod tytułem „Hold!". Po trasie promującej album zespół został wybrany przez Nicka Cave'a jako support przed zespołem Grinderman we Wrocławiu.
- Ant1nett, Progresja, ul. Kaliskiego 15a, bilety: 35 zł, informacje: klub@progresja.com, sobota (17.12), godz. 19
Masanori Yabuki znany jest na scenie visual key z występów pod szyldem Runa. Na początku 2007 r. formacja wydała album „Bleu presque transparent", w 2009 roku zdobyła fanów krążkiem „Adolf in the Mirror". W ubiegłym roku doszło do przemianowania nie tylko jej nazwy na Ant1nett, ale też pseudonimów muzyków. Po raz pierwszy Japończycy udali się też na podbój USA, a rok 2011 pracowicie spędzili, nagrywając trzy single i dwa minialbumy „Kamikaze et Luna" i „Carmencita".
- Sorry Boys, Hybrydy, ul. Złota 7/9, bilety: 23 – 30 zł, informacje: klub@hybrydy.com.pl, niedziela (18.12), godz. 19
„Hard Working Classes" to tytuł debiutanckiej płyty Sorry Boys. Hipnotyzujące gitary, bogate brzmienie i miłosna pasja. Opowieść o ciężkiej pracy nad emocjami snuje bezbłędnie wokal Izy Komoszyńskiej, autorki tekstów oraz współkompozytorki, która gra na klawiszach, instrumentach perkusyjnych i harmonijce ustnej. Płyta ukazała się 8 listopada 2010 r. Promował ją singiel „Cancer Sign Love" ze zdjęciami Natalii Kostenko i rolą Marii Seweryn.
- Kev Fox, Klubokawiarnia Chłodna, ul. Chłodna 25, bilety: 20 zł, informacje: biuro@chlodna25.pl, niedziela (18.12), godz. 21
Dla sympatyków Bon Iver i The Swell Season będzie koncert artysty związanego ze sceną manchesterską i akustycznymi dźwiękami. Regularnie u nas koncertuje, współpracował z Andrzejem Smolikiem, z którym nagrał singiel na jego nową płytę. Wiosną promował swój debiutancki album „King for a Day", a dziś pracuje już nad materiałem na kolejny. Jego muzyka to misternie skonstruowane melodie pełne melancholii oraz niepowtarzalny, hipnotyzujący, silny wokal przeciwstawiony minimalistycznemu brzmieniu gitary.
- Marek Piekarczyk Akustycznie, Hard Rock Cafe, ul. Złota 59, bilety: 22 – 32 zł, informacje: 22 222 07 00, poniedziałek (19.12), godz. 21
Marek Piekarczyk w swoim dorobku ma 19 albumów studyjnych, w znacznej części nagranych z zespołem TSA. W październiku 2009 roku ukazała się jego solowa płyta zatytułowana „Źródło". Podczas koncertów granych pod nazwą „Marek Piekarczyk – Akustycznie" artyście towarzyszy skład: Tadeusz Apryjas (gitara, voc), Grzegorz Kapcia (gitara, voc, drumla, harmonica) oraz Jacek Borowiecki (instrumenty perkusyjne, voc).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.