GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Magiczny sklep z zabawkami ****

Jolanta Gajda-Zadworna 29-05-2011, ostatnia aktualizacja 29-05-2011 15:24

Blisko sto minut muzyki oraz tańca bez słów i... Mali widzowie doskonale tę dawkę wytrzymują. Nie tylko dzięki zawartej w tytule magii. Teatr Palladium może się pochwalić swoją pierwszą prapremierą.

Na szczęście jednak niemała sala dawnego kina Palladium pozwala nie windować za bardzo cen biletów, więc finansowe potrzeby teatru nie przyćmiły ostatecznego efektu
autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Na szczęście jednak niemała sala dawnego kina Palladium pozwala nie windować za bardzo cen biletów, więc finansowe potrzeby teatru nie przyćmiły ostatecznego efektu

Nie ukrywam, miałam co do tego spektaklu obawy. Ot, komercyjny projekt na fali modnych dziś tanecznych show – myślałam przed prezentacją. I elementu komercji rzeczywiście w tym wystawieniu nie brakuje. W końcu, całkiem niedawno otwarta scena, musi na siebie zarobić.

Na szczęście jednak niemała sala dawnego kina Palladium pozwala nie windować za bardzo cen biletów, więc finansowe potrzeby teatru nie przyćmiły ostatecznego efektu. Widzów udało się oczarować, chociaż  twórcy „Magicznego sklepu..." najwyraźniej od początku porzucili marzenia o spektakularnych, kosztownych rozwiązaniach.

Najbardziej ekscentrycznym elementem wystroju widowiskowej sali przy ulicy Złotej 9 jest wielka patchworkowa kurtyna. Radośnie barwna i na tyle bogata w elementy, wydobywane dodatkowo światłem, że długo może przyciągać uwagę. Inaczej, niż scenografia „magicznego sklepu...". To bardziej użyteczna konstrukcja, niż fajerwerk kreatywności (tym Grzegorz Policiński popisał się w „Les Miserables"). Na scenie Palladium do wielkiego półkolistego parawanu dostawił schody, wyciął w nim drzwi oraz miejsce na wsuwane spore pudło. Z boku umieścił piętrowe łóżko za kotarą.

Podobne rozwiązanie pewnie niespecjalnie obciążyło budżet spektaklu a mimo to pozwoliło stworzyć wrażenie różnorodnej i dynamicznej przestrzeni. Wszystko za sprawą świateł oraz „budujących" scenografię wideo-projekcji Adama Kellera. To dzięki niemu, wraz z bohaterem – niegrzecznym chłopcem, który ukradł magiczną różdżkę właścicielowi tytułowego sklepu – widzowie wyruszają w fantastyczną podróż. Wpadają w ciąg wijących się tuneli i międzygalaktyczną przestrzeń. Trafiają do mega ogromnej biblioteki i zasypanego klockami pomieszczenia a także oglądają wizję życia na obcej planecie.

Fantastyczne obrazy komasują się w drugiej części spektaklu. Pierwsza jest nieco spokojniejsza. Poznajemy w niej bohaterów – rodzeństwo, które przychodzi z mamą do sklepu z zabawkami. Tam spotyka Maga-iluzjonistę i ogląda ożywające w takt muzyki zabawki.

Twórcom spektaklu – reżyserowi Sebastianowi Gonciarzowi, autorce choreografii Iwonie Runowskiej, odpowiedzialnemu za muzykę Jakubowi Lubowiczowi, mistrzowi-iluzjoniście Tomaszowi Pałaszowi oraz wspaniałym młodym tancerzom – udało się nadać spektaklowi dobry rytm, uniknąć dłużyzn i nudy, których efektem są wiercące się dzieci i przysypiający dorośli.

Na „Magicznym sklepie z zabawkami" podobnych sytuacji nie ma, bo widz nie dostaje na nie czasu. Porusza go różnorodna, raz dynamiczna, kiedy indziej nostalgiczna muzyka, w którą Jakub Lubowicz wplótł fragmenty klasycznych utworów Aleksandra Głazunowa, Claude'a Debussy'ego czy Léo Delibesa. Ciekawie wypełniają scenę taneczne układy a działania iluzjonisty okazują się zaskakująco prostym i skutecznym sposobem na dopełnienie spektaklu. Dzięki elementom zaskoczenia i humoru ożywiają małych widzów, gdy ich uwaga staje się mniejsza.

Jednak największą wartością „Magicznego sklepu z zabawkami" jest muzyczno-taneczna forma – skierowany do dzieci i ich rodziców współczesny pełnowymiarowy spektakl, który nie ma zadęcia klasycznej realizacji baletowej, a znakomicie przygotowuje do późniejszego kontaktu z poważniejszymi projektami.

Jest jeszcze coś, co sprawia, że spektakl w Palladium zasługuje na określenie „magiczny" – to efektowne kostiumy. Szczególnie w drugiej części słusznie zbierające brawa fantazyjne projekty Anny Waś oraz fryzury i charakteryzacja Kajetana Góry. Dzięki nim po obejrzeniu pierwszej prapremiery przy ulicy Złotej 9 można przyklasnąć zapowiedzi umieszczonej na internetowej stronie teatru: „Magiczny sklep..."  to faktycznie „zaczarowane taneczno-muzyczne przedstawienie dla małych i dużych".

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane