GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Trasy i tunel spóźnione

Konrad Majszyk 03-01-2011, ostatnia aktualizacja 04-01-2011 13:27

Trasa S8: zamknięta, ale oświetlona jak pas startowy. Wiadukt na Służewcu: w jedną stronę. Tunel przy Gdańskim: opóźniony.

autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa
autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa

Jedziemy w nocy ul. ks. Bolesława. Taksówkarz spogląda w dół – na zamkniętą trasę S8 Konotopa – Powązkowska. Droga jest puściutka i zasypana  śniegiem, ale rzęsiście oświetlona. Wygląda, jakby za chwilę miał tu lądować odrzutowiec.

– Tak jest każdej nocy. Co za marnowanie publicznych pieniędzy? – komentuje pan Tomasz, zawodowy kierowca.

Złomiarze boją się światła

Nowa trasa za rekordową kwotę 2,1 mld zł przydałaby się wyjeżdżającym w stronę Sochaczewa i Poznania. W 2012 r. zjedzie w nią ruch z autostrady A2 (ta dotrze do Warszawy od strony Łodzi). Na realizację kontraktu i otwarcie trasy S8 konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Mostostalu Warszawa i Warbudu miało czas do 15 grudnia ubiegłego roku.

– Opóźnia się. Do czasu wydania pozwolenia na użytkowanie przez nadzór budowlany za wszystko płaci wykonawca. Za latarnie też – twierdzi Małgorzata Tarnowska z mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

– Czemu latarnie się świecą? Po pierwsze, trwają próby oświetlenia – mówi dyr. kontraktu Włodzimierz Bilski. – Po drugie, to dodatkowe zabezpieczenie, oprócz ochroniarzy. Nie chcemy, żeby tuż przed otwarciem metalowe i aluminiowe elementy „dostały nóg“ – wyjaśnia.

Drogowcy uzupełniają dokumentację geodezyjną dla nadzoru budowlanego. Według inż. Bilskiego, jest szansa, że łącznik autostradowy zostanie otwarty w przyszłym tygodniu.

Z tego samego powodu – braków w dokumentacji powykonawczej – opóźnia się otwarcie zbudowanej przez Budimex połowy wiaduktu łączącego ul. Cybernetyki i 17 Stycznia. W grudniu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych obiecywał, że stanie się to przed sylwestrem.

– Nadzór budowlany zażądał wyników prób szczelności tzw. uzbrojenia podziemnego. Wiadukt otworzymy najwcześniej w przyszłym tygodniu – mówi rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.

Ale pojedziemy tędy tylko ze Służewca w stronę Okęcia. Dlaczego? W drugą stronę w wiadukcie brakuje jednego przęsła z powodu kolizji z budynkiem spółdzielni Świt.

Bez światełka w tunelu

Opóźnia się też otwarcie 170-metrowego przejścia podziemnego, które połączy ul. Zajączka ze stacją metra Dworzec Gdański, z PKP Warszawa Gdańska oraz z ul. Słomińskiego. Skanska teoretycznie zakończyła warte 120 mln zł prace na peronach i w tunelu. W grudniu Robert Kuczyński z PKP Polskie Linie Kolejowe obiecywał, że to będzie „prezent gwiazdkowy dla pasażerów“. Jak przyznali kolejarze, strażacy mają zastrzeżenia do połączeń tunelu z budynkiem dworca PKP i stacją metra.

Grzegorz Trzeciak z Komendy Miejskiej Straży Pożarnej ujawnia kolejne niedoróbki:

– Brakuje dojazdu pożarowego do tunelu. Występują zakłócenia transmisji sygnału pożarowego do jednostek ratowniczych.

Kiedy otwarcie tunelu? Kolejarze z PKP PLK nie chcą już składać żadnych deklaracji.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane