GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Graffiti kontrolowane

Izabela Kraj 15-07-2009, ostatnia aktualizacja 16-07-2009 07:55

Najskuteczniejszym pomysłem na walkę z nielegalnym graffiti jest... jego zalegalizowanie. Ratusz coraz chętniej oddaje kolejne miejsca w mieście na artystyczne sprayowanie.

autor: Danuta Matloch
źródło: Fotorzepa

Czy w stolicy da się opanować zapędy grafficiarzy wandali, którzy ślady swojej pseudoartystycznej działalności zostawiają gdzie popadnie – na murach kamienic, bloków, parkanach czy płotach? Na walkę z nielegalnymi graffiti ratusz wydał w ciągu ostatniego roku 400 tys. zł.

– A efektów nie widać – oceniają działacze Forum Młodych PiS. Wczoraj zaproponowali władzom stolicy dziesięć postulatów w sprawie kolorowych bazgrołów na murach.

Do sprzątania

– To rozwiązania stosowane przez wiele miast w Europie, które można by było wprowadzić kompleksowo także w Warszawie. Większość z nich nie wymaga dużych wydatków, a po prostu dobrej woli – mówi radny miasta Jarosław Krajewski (PiS).

Na początek w ratuszu powinien powstać zespół ds. graffiti, koordynujący działania policji, straży miejskiej, administracji budynków i wspólnot mieszkaniowych. – Chodzi o przepływ informacji. By do zespołu docierały wszelkie sygnały o tym, że ktoś namalował gdzieś jakiś napis na ścianie, i by można było szybko zareagować – wyjaśniają działacze Forum Młodych PiS.

Straż miejska miałaby uruchomić specjalny telefon interwencyjny, pod którym można byłoby zgłaszać takie przypadki.

W budżecie miasta natomiast powinny się znaleźć pieniądze na zakup preparatów, którymi łatwo czyści się sprayowe rysunki. – Można też do zmywania graffiti na budynkach publicznych zaangażować wolontariuszy. Trzeba ich tylko wyposażyć w odpowiednie ubrania – sugeruje Jarosław Krajewski.

Ostatni pomysł to propozycja ustawienia przez miasto 20 murków w różnych dzielnicach, specjalnie do legalnego, swobodnego malowania sprayem. Ratusz powinien też promo-wać artystyczne graffiti przez system nagród i edukację w szkołach.

Generalnie nie gadamy

Co na to władze miasta?

– Wiele z tych postulatów już sami realizujemy, więc nie są to propozycje wielkiej rewolucji – odpowiada Marcin Ochmański z biura prasowego ratusza.

Powołanie specjalnego zespołu? – My generalnie nie gadamy, tylko bierzemy się do pracy, jeśli chodzi o współpracę przy zwalczaniu nielegalnego graffiti. Np. ściany wielu budynków pokrywane są specjalną powłoką, która ułatwia zmywanie sprayu – wyjaśnia Marcin Ochmański.

Nowy interwencyjny telefon?

Ochmański: – Bzdura. Przecież, gdy ktoś widzi akt wandalizmu, dzwoni na 997, dlaczego akurat od graffiti miałby być nowy numer? – dziwi się. A promocja? Jak najbardziej. Ochmański: – Właśnie chodzi nam o to, by grafficiarze czuli się współodpowiedzialni za estetykę miasta. Stąd coraz więcej miejsc oddawanych do legalnego sprayowania.

Pod patronatem ratusza odbyło się ostatnio kilka akcji, w których artyści specjalizujący się w muralach mieli pole do popisu. To m.in. festiwal Street Art Doping, w którym ZDM wyznacza miejsca do graffiti np. przy moście Śląsko-Dąbrowskim.

31 lipca z kolei na murze stadionu Polonii przy ul. Konwiktorskiej odsłonięty zostanie mural nawiązujący do tematyki Powstania Warszawskiego – pod patronatem miasta i Muzeum Powstania Warszawskiego.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane