Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bądźmy lepszymi rozmówcami

ng 22-06-2009, ostatnia aktualizacja 22-06-2009 19:23

Jutro po raz drugi będziemy obchodzić Dzień Rozmawiania. O tym jak ważny jest dialog fundacja Komunikacji Społecznej, Fundacja MaMa i Fundacja Rodzić po Ludzku wraz z Komitetem Ochrony Praw Dziecka i Fundacją Bullerbyn przypominają przy okazji kampanii "Równi Rodzice".

Pomysłodawcy Dnia Rozmawiania uważają, że Polacy w rodzinach nie rozmawiają ze sobą i z dziećmi wystarczająco dużo. Problem ten dotyczy zwłaszcza ojców. Ojcowie spędzają o wiele więcej czasu w pracy niż ze swoją rodziną; wielu z nich nie wie o swoich dzieciach najprostszych rzeczy: co lubią jeść, z kim się przyjaźnią.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Fundację Komunikacji Społecznej i Instytut Badawczy Synovate, za relację z partnerem w związku niemal w połowie odpowiadają rozmowy. Jednak badania pokazały, że Polacy nie są najlepszymi rozmówcami. Unikają trudnych tematów, często rozmawiają w mało sprzyjających okolicznościach np. w czasie wykonywania domowych obowiązków albo przed telewizorem.

Polacy rozmawiają dużo o dzieciach, ale nie rozmawiają wspólnie z dziećmi i nie poświęcają wiele czasu na wspólne zabawy. Raczej unikają trudnych tematów. Najczęstszym pretekstem do rodzinnych rozmów są wspólne posiłki. Najczęstszymi powodami nierozmawiania są brak czasu iobowiązki w pracy lub w domu.

W tym roku badanie przeprowadzono po raz drugi. W porównaniu z zeszłym rokiem jesteśmy bardziej zadowoleni z jakości rozmów - szczególnie ich atmosfery i tematów. Wciąż jednak uważamy, że na rozmowy i z partnerem/ką i z dziećmi poświęcamy za mało czasu.

Wcześniejsze badania pokazały też, że dobra komunikacja w rodzinie i umiejętność rozmowy są kluczem nie tylko do dobrych relacji wewnątrz rodziny, ale także skutecznego i sprawiedliwego planowaniaczasu między dom a pracę.

Promowanie równouprawnienia obojga rodziców i w domu, i w pracy, pomoc w godzeniu życia zawodowego z rodzinnym to główny cel kampanii "Równi Rodzice". W ramach akcji organizowane są m.in. warsztaty dla partnerów, które mają uczyć komunikacji, zarządzania rodzinnym czasem, godzenia życia zawodowego z rodzinnym, w sposób respektujący zasady równouprawnienia.

PAP

Najczęściej czytane