GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Domowy budżet w rękach wyedukowanych kobiet

Agnieszka Grotek 24-11-2008, ostatnia aktualizacja 24-11-2008 22:39

Jeśli czterech domowników będzie zakręcać wodę w czasie szczotkowania zębów, to przez rok zaoszczędzą ok. 480 zł. Warszawianki uczyły się, jak zarządzać rodzinną kasą.

Nie mogę powstrzymać się od robienia zakupów. Wiem, że wydaję pieniądze na zbędne rzeczy – przyznaje Anna Joachimiak, jedna z ponad 20 uczestniczek bezpłatnych warsztatów „Z kobietami o finansach”.

A przepis na właściwe planowanie wydatków jest prosty. – Należy zastanowić się, na co wydajemy najwięcej i próbować ograniczać te wydatki – podkreśla Marzena Bogdańska z Akademii Rodzinnych Finansów, która poprowadziła lekcję w ramach programu edukacyjnego firmy Provident Polska.

Jak wynika z badań tej firmy, Polki nie potrafią oszczędzać. Tylko ok. 30 proc. planuje wydatki z miesięcznym wyprzedzeniem, a ok. 60 proc. twierdzi, że nie odłoży żadnej sumy przez cały rok.

Ponad połowę domowej kasy wydajemy na konsumpcję (codzienne zakupy żywnościowe, ubrania itp.). Po 10 proc. przeznaczamy na inwestycje (np. kurs językowy) i oszczędności. Jedna czwarta wydatków to spłata kredytów. – Często zapożyczamy się w bankach na wakacyjne wyjazdy lub święta. A lepiej co miesiąc odkładać niewielką kwotę – radzi Marzena Bogdańska.Uczestniczki warsztatów mają też swoje sposoby na oszczędzanie. – Od października jestem emerytką. Mam czas na chodzenie po bazarach, supermarketach, porównywanie cen – mówi uczestniczka warsztatów Hanna Sucharda. – Kupuję energooszczędne żarówki i sprzęt AGD klasy A. Zastanawiam się też nad chodzeniem na zakupy z kartką, żeby nie ulegać pokusom – dodaje pani Grażyna.

Na warsztatach dowiedziały się również, że gotowanie bez pokrywki to strata 30 proc. energii, a zaledwie o 1 stopień niższa temperatura w pokoju to 5 proc. oszczędności. Natomiast zostawienie telewizora na czuwaniu to wydatek 25 zł w skali roku.

– Takie warsztaty to bardzo dobry pomysł. Szczególnie w czasach kryzysu. Do niedawna na wszystko można było wziąć kredyt. Teraz już tak nie jest i umiejętność właściwego oszczędzania jest cenna – mówi dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane