GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Babcia w eterze, czyli radio dla dzieci

Anna Brzezińska 25-08-2010, ostatnia aktualizacja 26-08-2010 12:15

Studio przy torze na Służewcu, nadajnik na PKiN – prace nad pierwszym w Polsce radiem dla dzieci dobiegają końca. Pierwsze audycje mają zostać nadane w Boże Narodzenie.

autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa

Pomysł radia adresowanego do najmłodszych i ich rodziców zrodził się trzy lata temu. W pociągu.

– Jadąca w przedziale obok kobieta nie mogła poradzić sobie z dwojgiem dzieci. „Macie, macie” – mówiła, podsuwając im zabawki. A one na to zgodnie: „Nie, my chcemy posłuchać bajki” – wspomina Kuba Wątły, wiceprezes Bajki – Fundacji na rzecz Rozwoju Dzieci. Właśnie wygrała ona konkurs zorganizowany przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji oraz uzyskała pozwolenie na działalność Radia Bajka na częstotliwości 87,8 MHz i dziesięcioletnią koncesję.

– Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z naszymi planami, zaczniemy działać jeszcze w święta Bożego Narodzenia – mówi Wątły.

Jak drewniany samochód

Radio będzie adresowane do słuchaczy w wieku od dwóch do siedmiu lat oraz ich rodziców.

– Program podzielimy na trzygodzinne pasma (godz. 6 – 9, 9 – 12, 12 – 15, 15 – 18 i 18 – 21 – przyp. red.) z audycjami dla każdej grupy wiekowej – mówi Wątły, również dyrektor programowy rozgłośni. W godz. 21 – 22 można będzie usłyszeć kołysanki, po 22 audycje dla rodziców.

– Dzieciom wytłumaczymy, dlaczego nie wsadzać palca do gniazdka, a rodzicom, jak je zabezpieczyć – dodaje.

Od północy do godz. 3 będzie nadawana tylko muzyka.

– Kładziemy nacisk na dobrze znaną rodzicom klasykę. Ich dzieci będą słuchały tego, na czym sami się wychowali, ale też współczesnych bajek odnoszących się do naszej codzienności – wyjaśnia Kuba Wątły. W przeważającej większości ma być to polska muzyka.

Co jeszcze ma wyróżniać Bajkę? – Będziemy nie jak sterowany pilotem robot, lecz jak drewniany samochodzik – rzuca porównanie Wątły. Oznacza to tyle, że rozgłośnia postawi na tradycję.

– I tym wygramy. Stworzymy radio nadające bezpieczne treści i propagujące pozytywne wzorce. Będziemy realizować misję, którą spełniać powinny media publiczne.

Nie tyko wzrok

Znaczną część anteny zajmą słuchowiska i bajki w części produkowane przez zespół rozgłośni. I tak na przykład codziennie o godz. 19.30 można będzie posłuchać bajek czytanych na żywo przez babcię. – Będzie to prawdziwa babcia, a nie aktorka – podkreśla dyrektor i dodaje, że pozostałe programy również prowadzić będą osoby, które wcześniej z radiem miały niewiele wspólnego, ale za to pracowały z dziećmi.

Na co dzień pracuje z nimi Elżbieta Supryn, psycholog z poradni Uniwersytet dla Rodziców. Do pomysłu stworzenia radia dla dzieci podchodzi pozytywnie.

– Dzieci głównie odbierają bodźce przez wzrok. Oglądają bajki w telewizji, chodzą do kina, korzystają z Internetu. Tymczasem to radio może najlepiej pomóc im w ćwiczeniach analizy i syntezy słuchowej. Im wcześniej da im się taką szansę, tym lepiej. W przyszłości zaowocuje to m.in. umiejętnością szybszego uczenia się języków obcych.

Podkreśla, że najlepiej, by w programach znalazły się rymowanki, wierszyki, które pomagają ćwiczyć pamięć, oraz duża ilość muzyki, bo dzięki niej dzieci ćwiczą koordynację ruchową.

Grunt na eksperymenty

Prywatne radio ma utrzymywać się z reklam. Będzie nadawać ze Służewca. Trwają ostatnie prace nad stworzeniem studia. Na początku z nadajnika na PKiN radio docierać będzie do słuchaczy w Warszawie oraz w Internecie.

Zdaniem medioznawcy Łukasza Szurmińskiego, stolica to dobry grunt na takie eksperymenty. – Tu rodzice są bardziej otwarci na nowości, chętnie szukają zajęć mogących rozwijać kreatywność małych dzieci – uważa. I podkreśla, że jeśli radio będzie tworzone małymi kosztami, z misją i ciekawą ofertą programową, to ma szanse.

Podobnego zdania jest Joanna Gepfert, specjalista od budowy wizerunku i public relations.

– Inicjatywa jest ciekawa, ale trzeba pamiętać, że utrzymanie takiego radia będzie dużym wyzwaniem. Reklamy będą, gdy będzie udział w rynku – mówi.

Jak go sobie zapewnić? Tu nie ma łatwej recepty. Mnożą się za to pytania. – Samo radio to za mało, by odnieść sukces komercyjny. Przydałaby się jakaś synergia. Może na przykład połączenie z akcją społeczną propagującą czytanie książek dzieciom? – zastanawia się Szurmiński.

Kuba Wątły, który po kilkunastu latach pożegnał się z pracą w mediach – głównie rozgłośniach publicznych – pomysł podobno już ma. Szczegółów nie chce zdradzać. Fundacja ma działać na szerokim polu edukacji, m.in. tworzyć przedszkola.

W Internecie już jest:

Warszawskie Radio Bajka będzie pierwszym w eterze, ale nie pierwszym na rynku. Od niemal trzech lat w sieci z powodzeniem działa Babyradio.pl. Powstałe z inicjatywy zawodowych radiowców doczekało się już grona stałych słuchaczy – głównie w wieku 0 – 7 lat i ich rodziców. Ramówka składa się z sześciu pasm: porannych „Obudź się” i „Taniec oraz zabawa”, popołudniowych „Drzemka” i „Bawmy się” oraz wieczornych „Czytanie na spanie” i „Na dobranoc”. Powodzeniem cieszą się także Lista Przebojów Bobasa, krótkie lekcje angielskiego oraz wywiady z gwiazdami. Witryna radia, na której rodzicie znaleźć mogą m.in. porady, ma certyfikat Strony Przyjaznej Dzieciom, przyznawany przez fundację Kidprotect.pl

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane