GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Gry podwórkowe na "D"

sw, tr, ar 09-07-2010, ostatnia aktualizacja 09-07-2010 04:07

Dmuszki

od 12 lat

To gra, która ma swoją wersję dla dorosłych (z monetami) i dla dzieci (z pchełkami czy guzikami). Uwaga! dzieci nie mogą grać w tę pierwszą, bo może stać się początkiem zainteresowania grami hazardowymi.

Do walki staje dwóch zawodników. Obydwaj mają tyle samo przedmiotów (nazwijmy je żetonami), o jakie grają. Na przemian dmuchają oni w swój żeton, starając się nakryć nim żeton przeciwnika.

Dom

bez ograniczeń

Uniwersalna i nieśmiertelna zabawa dzieci uwielbiających naśladowanie dorosłych. Zdecydowanie celują w niej dziewczynki, choć zdarzają się chłopcy zmuszeni przez nie do odgrywania roli taty czy dziecka. W każdym sklepie można obecnie dostać całe wyposażenie do tej zabawy, oczywiście za odpowiednio wysoką cenę. My jednak zachęcamy do powrotu do jej korzeni. Uczestnicy przydzielają sobie role mamy, taty i dzieci, domem może być kąt podwórka lub piaskownica. Warto czasem przyjrzeć się tej zabawie już z dorosłej perspektywy: naśladujące role rodziców dzieci mogą ich chwilami sporo nauczyć.

Dwa ognie

od 7 lat

Popularna gra podwórkowa z użyciem piłki do siatkówki (ale można użyć też piłki futbolowej lub tej od piłki ręcznej). Parzysta liczba graczy dzieli się na dwie grupy i ustawia po dwóch stronach boiska. Na środku boiska (trawnika) musi być linia dzieląca pole gry na pół, na trawie można ułożyć taśmę lub zaznaczyć umownie środek jasnymi kamieniami.

W każdej drużynie najważniejszym graczem jest tzw. matka (która jak wiadomo jest tylko jedna), czyli kapitan. Matki wybierają swoich zawodników i ustawiają się za polem gry tak, by drużyna przeciwników była najbliżej. Według schematu: matka A – linia końca boiska – drużyna B – linia środka boiska – drużyna A – linia końca boiska – matka B.

Matka drużyny A stara się rzucać w przeciwników (z drużyny B) piłką lub podaje ją pomiędzy graczami do swojej grupy. Drużyna stara się działać w ten sam sposób. W efekcie członkowie drużyny B zostają wzięci w dwa ognie. Gdy ktoś z drużyny B zostaje trafiony piłką zostaje zbity – musi zejść z boiska, ale staje obok swojej matki i jej pomaga. Jeśli jednak gracz zespołu B złapie piłkę rozpoczyna się kontratak według tych samych zasad. W jego efekcie to drużyna A jest wzięta w dwa ognie.

Nie liczy się zbicie (wyeliminowanie) zawodnika, jeśli gracz z tej samej drużyny zdąży złapać piłkę zanim upadnie ona na ziemię. Zespół, którego wszyscy zawodnicy zostają wyeliminowani, wypuszcza na boisko swoją matkę, która może być zbita trzykrotnie (w terminologii gier komputerowych ma trzy życia). Wygrywa ta drużyna, która wyeliminuje wszystkich przeciwników łącznie z ich matką.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane