GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Łamigłówka drugiej linii

Konrad Majszyk 09-02-2010, ostatnia aktualizacja 10-02-2010 21:29

Most Śląsko-Dąbrowski tylko dla komunikacji miejskiej? Auta na sąsiednich Gdańskim i Świętokrzyskim? Takie są pomysły ratusza na jazdę po stolicy podczas budowy metra w latach 2010 – 2013.

Skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej
autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa
Skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej

Szczegółowy plan zmian tras autobusowych i tramwajowych podczas kilkunastu etapów budowy drugiej linii metra jest gotowy. W przyszłym tygodniu ma go zaakceptować prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz w czasie narady w licznym gronie wicedyrektorów, prezesów i dyrektorów.

– Specjalny zespół przygotował projekt zmian tras z najmniejszymi detalami. Propozycje są daleko idące – przyznaje dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Zanim plan wejdzie w życie, każdy pasażer będzie mógł nam zaproponować korekty, np. w Internecie – twierdzi.

Jak zapowiedział koordynator remontów Wiesław Witek, „przekładki” urządzeń podziemnych – m.in. pod Świętokrzyską – mają ruszyć już pod koniec kwietnia. Wykopy pod siedem stacji metra między rondem Daszyńskiego i Dw. Wileńskim zaczną się po wakacjach.

Ratusz trzyma szczegóły planu w tajemnicy. Jak udało nam się dowiedzieć, największe spory decydentów budzi pomysł całkowitego zamknięcia Trasy W-Z dla samochodów (tędy mają jeździć w czasie budowy metra tylko tramwaje i autobusy). Czy ratusz da aż takie przywileje komunikacji kosztem kierowców? Oficjalnej decyzji wciąż nie ma. Jeśli będzie na „tak”, przez most Śląsko-Dąbrowski pojadą m.in. podmiejskie linie autobusowe z Marek i Radzymina – np. 718, która dotrze do pętli obok pomnika Słowackiego na pl. Bankowym. ZTM przymierza się też, żeby puścić Trasą W-Z linię 500 wycofaną z mostu Gdańskiego, który ma być z kolei przeznaczony tylko dla tramwajów i aut.

Podczas budowy stacji metra Dw. Wileński zostanie wycofany ruch z ul. Targowej. Dlatego autobusy jadące w kierunku Bródna – np. linii 509 – będą skręcać w ul. ks. Kłopotowskiego, a dalej dotrą buspasem na Jagiellońskiej do skrzyżowania z al. „Solidarności”. W przeciwnym kierunku autobusy pojadą ul. Okrzei.

Od strony ronda Wiatraczna tramwaje dojadą Targową tylko do Dworca Wschodniego. Z trambuspasa na Trasie W-Z skręcą w lewo – na tymczasowy rozjazd – do Jagiellońskiej, dalej Ratuszową, Targową i 11 Listopada dojadą do ronda Żaba. Niestety, Tramwaje Warszawskie wciąż nie zaczęły budowy rozjazdów.

Co stanie się na lewym brzegu Wisły? Autobusy linii 150 i 159 przestaną kursować Towarową do pl. Zawiszy. Powstanie tymczasowy skręt z Towarowej w wąską ul. Kolejową. Tramwajów nie spotkamy między rondem ONZ a Skierniewicką – linia 8 pojedzie Wolską do Towarowej, a 10 przez al. Jana Pawła II.

Budowniczy metra zajmą też Świętokrzyską – praktycznie na całym odcinku między rondem ONZ a Nowym Światem. Większość linii kursujących Prostą i Świętokrzyską zostanie przesunięta na Grzybowską, która zamieni się w buspas.

Samochody dojeżdżające do posesji będą mogły tam się znaleźć, ale pod warunkiem zjazdu – w prawo lub w lewo – na najbliższym skrzyżowaniu (podobna organizacja ruchu obowiązywała na Kazimierzowskiej podczas budowy pierwszej linii).

Z Królewskiej autobusy mają zjechać na Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat, które podczas budowy drugiej linii zamienią się w ruchliwe arterie. Ratusz wyliczył, że liczba autobusów w godzinie szczytu wzrośnie tam z 52 do 68 w każdą stronę.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane