Różdżkarz zawiódł drogowców
Na czarną listę powróciło skrzyżowanie Wrocławskiej z Powstańców Śląskich, na którym drogowcy zakopali amulet. Z 14 skrzyżowań grozy ratusz przebuduje dwa.
Drogowcy uważnie analizują raport stołecznej drogówki w sprawie wypadków w Warszawie w 2009 roku.
– Typując miejsca dla nowej sygnalizacji i rond kompaktowych, bierzemy pod uwagę przede wszystkim statystyki wypadków – mówi rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Urszula Nelken.
Archiwum X na Bemowie
Drogowcy muszą brać się do ciężkiej pracy, bo metody niekonwencjonalne zawodzą. Jak napisaliśmy dwa lata temu, ZDM wezwał na skrzyżowanie ul. Powstańców Śląskich z Wrocławską różdżkarza, który zakopał na rozstaju dróg... amulet (odgromnik).
Na głowy drogowców posypały się zarzuty o wiarę w zabobon. ZDM bronił się przez dwa lata, pokazując statystyki wypadków (liczba potrąceń pieszych spadła). Ale w ubiegłym roku doszło do czterech wypadków, w których sześć osób zostało rannych. Czy w tej sytuacji urzędnicy zrezygnują już z sięgania po metody paranormalne?
– Uciekniemy się do wszelkich sposobów, jeśli pozwoli to uchronić życie ludzkie – odpowiada Urszula Nelken. – Ale rzeczywiście, od czasu Bemowa zaprzestaliśmy tej metody – przyznaje.
Na szczycie listy niebezpiecznych miejsc od lat utrzymuje się skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszanśką (cztery wypadki i sześciu rannych w ubiegłym roku). Od ubiegłego roku z problemami trwa przebudowa warta 160 mln zł. Ratusz wciąż nie przejął jednej z potrzebnych działek. – Do maja 2011 roku to miejsce zmieni się w trzypoziomowy węzeł drogowy – obiecuje jednak rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.
ZMID obiecuje też zmienić wygląd skrzyżowania ul. Żwirki i Wigury z 17 Stycznia – to kolejne z „czarnej listy”. W ramach przebudowy ul. 17 Stycznia i Cybernetyki powstaną tu nowa sygnalizacja i dodatkowe pasy do skrętów. Kiedy – nie wiadomo. Inwestycja ma już ponad pół roku opóźnienia z powodu problemów z przejęciem terenu spółdzielni Świt.
Na liście widnieje też skrzyżowanie ul. Kasprzaka i Bema. Sześć wypadków, jeden zabity i sześciu rannych to tragiczny bilans pierwszych czterech miesięcy ubiegłego roku. Później ZDM zamontował tam sygnalizację. Wypadki się skończyły, ale urosły korki.
Rzeź Pragi i Isabel
Z powodu oszczędności ekipy Hanny Gronkiewicz-Waltz – tzw. inwestycyjnej rzezi Pragi – przepadła szansa na przebudowę dwóch niebezpiecznych skrzyżowań na Pradze – ronda Wiatraczna i Targowej z Kijowską. Ratusz zrezygnował z budowy: praskiego odcinka obwodnicy Śródmieścia – od ronda Wiatraczna (z 700-metrowym tunelem) do Zabranieckiej oraz Trasy Świętokrzyskiej – od Wybrzeża Szczecińskiego do Dworca Wschodniego.
Na liście jest kilka skrzyżowań, dla których drogowcy nie mają pomysłów na poprawę bezpieczeństwa. Nie planują np. zmian organizacji ruchu u zbiegu Grójeckiej z Korotyńskiego, gdzie także wczoraj zderzyły się trzy samochody. Nietknięte zostaną również skrzyżowania wzdłuż al. Niepodległości: z Batorego, Odyńca i Malczewskiego.
Budowniczy II linii metra rozkopią skrzyżowanie Marszałkowskiej ze Świętokrzyską, na którym Isabel Marcinkiewicz zaproponowała na blogu wprowadzić możliwość przechodzenia na skos. Specjaliści uznali pomysł za bezsensowny.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.