Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Owczy pęd

04-12-2009, ostatnia aktualizacja 04-12-2009 10:11

wydawca: Egmont, wiek: od lat 10, liczba graczy: 2 - 4, czas gry: 45 min, cena: ok. 100 zł

źródło: Materiały Organizatora

Owczy pęd to wyjątkowa gra planszowa dla całej rodziny. Amerykański magazyn "Games 100" przyznał jej tytuł Najlepszej Rodzinnej Gry Strategicznej 2008 roku. Nic dziwnego - wymagająca planowania i analizy ruchów przeciwnika gra jest dodatkowo zabawna i pięknie wykonana.

Na środku planszy jako pierwsza pojawia się Czarna Inez (czarna owca). W jej pobliżu staje 8 białych owieczek, po dwie w każdym z czterech kolorów, przyporządkowanych poszczególnym graczom. Zawodnicy dostają zestaw dwunastu żetonów, z których każdy określa jeden z możliwych do wykonania ruchów. Sami decydują, czy ich owca na przykład staranuje innych członków stada czy wykona skok w bok, a może całe stado obróci się o 90 stopni w stronę wybraną przez gracza. W zależności od tego, w którą fazę wchodzi gra, na horyzoncie pojawiają się Atrakcyjny Roger (owce, które znajdą się najbliżej niego dostają najwyższą premię) lub Szalony Bodzio (od tego osobnika należy trzymać się tak daleko, jak tylko to możliwe).

Wygrywa zawodnik, który w kolejnych etapach zgromadzi najwięcej punktów (punktowane jest m.in. położenie wobec siebie owiec jednego gracza, bliskość Rogera lub Czarnej Inez, albo udana ucieczka przed Szalonym Bodziem).

Życie Warszawy

Najczęściej czytane