Owczy pęd
wydawca: Egmont, wiek: od lat 10, liczba graczy: 2 - 4, czas gry: 45 min, cena: ok. 100 zł
Owczy pęd to wyjątkowa gra planszowa dla całej rodziny. Amerykański magazyn "Games 100" przyznał jej tytuł Najlepszej Rodzinnej Gry Strategicznej 2008 roku. Nic dziwnego - wymagająca planowania i analizy ruchów przeciwnika gra jest dodatkowo zabawna i pięknie wykonana.
Na środku planszy jako pierwsza pojawia się Czarna Inez (czarna owca). W jej pobliżu staje 8 białych owieczek, po dwie w każdym z czterech kolorów, przyporządkowanych poszczególnym graczom. Zawodnicy dostają zestaw dwunastu żetonów, z których każdy określa jeden z możliwych do wykonania ruchów. Sami decydują, czy ich owca na przykład staranuje innych członków stada czy wykona skok w bok, a może całe stado obróci się o 90 stopni w stronę wybraną przez gracza. W zależności od tego, w którą fazę wchodzi gra, na horyzoncie pojawiają się Atrakcyjny Roger (owce, które znajdą się najbliżej niego dostają najwyższą premię) lub Szalony Bodzio (od tego osobnika należy trzymać się tak daleko, jak tylko to możliwe).
Wygrywa zawodnik, który w kolejnych etapach zgromadzi najwięcej punktów (punktowane jest m.in. położenie wobec siebie owiec jednego gracza, bliskość Rogera lub Czarnej Inez, albo udana ucieczka przed Szalonym Bodziem).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.