GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Euro 2012 spuszczone w sedesie

ar 25-09-2008, ostatnia aktualizacja 26-09-2008 12:02

Na dworcach - fatalny. W hotelach, restauracjach i na stacjach benzynowych - niezły. Taki jest stan polskich toalet przed Euro 2012.

źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe

Mystery Toilet to pionierski projekt realizowany przez TNS OBOP na zlecenie CWS-boco, prowadzony w ramach kampanii Toaleta2012. Ogółem zbadano 260 toalet w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku. Pod lupę wzięto toalety "ogólnodostępne", w hotelach, restauracjach, pubach, dworcach kolejowych i autobusowych, lotniskach, centrach handlowych oraz stacjach benzynowych.

Obraz, jaki wyłania się z badań, jest umiarkowanie optymistyczny. 86 proc. toalet audytorzy określili jako "czyste". W 85 proc. nie stwierdzono też brzydkiego zapachu (był ładny bądź neutralny). W 8 na 10 przypadków audytorzy zdecydowaliby się skorzystać z wizytowanej toalety ponownie.

Bez luksusów

Badane toalety były zwykle wyposażone w podstawowy sprzęt i środkiczystości, choć oczywiście zdarzały się wyjątki. W prawie co dziesiątej kabinie nie było papieru, w co dwudziestej - umywalki, w co czwartym kranie - ciepłej wody. Sporadycznie zdarzał się brak ręczników papierowych w podajniku (12 proc.) czy zepsuta suszarka do rąk (7 proc.).

W polskich toaletach nie można jednak liczyć na "luksusy" typu odświeżacz powietrza (dostępny jedynie w 29 proc. odwiedzonych toalet!), zapasowy papier (obecny w co piątej kabinie) czy tak prozaiczne urządzenie jak wieszak na ubranie (zamontowany w 4 na 10 kabin). A już o takich udogodnieniach jak możliwość dezynfekcji deski sedesowej (na wyposażeniu 7 proc. badanych toalet) lub specjalny kosz na podpaski (stwierdzono tylko 6 sztuk!), można co najwyżej pomarzyć. Za to stosunkowo powszechne stają się urządzenia bezdotykowe (takie jak krany, spłuczki czy dozowniki mydła) - odnotowane w 43 proc. toalet.

Toaleta twoją wizytówką

- Toalety w Polsce osiągnęły już pewien podstawowy standard. Właściciele hoteli i restauracji coraz częściej są świadomi, iż toalety są wizytówkami ich lokali - Mówi Marek Kowalski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Czystości. - Ta kategoria wyraźnie wyróżnia się na tle ogółu, szczególnie na tle miejskich szaletów i toalet dworcowych.

Od średniej zdecydowanie odbiegają toalety dworcowe i szalety miejskie. Jedna czwarta z nich oceniona została jako "brudne" i "bardzo brudne", w co piątej odrzucał brzydki zapach. W blisko jednej czwartej z nich audytorzy natknęli się na brudną muszlę klozetową, w jednej piątej - na brak papieru!

Również w jednej piątej toalet dworcowych i miejskich, podajnikina ręczniki papierowe świeciły pustkami. Umycie rąk w ciepłej wodzie możliwe jest w niespełna 6 na 10 toaletach w tej kategorii. Nic więc dziwnego, iż w blisko połowie (46 proc.) przypadków audytorzy zrezygnowaliby z ponownego skorzystania z tych przybytków. Co ciekawe, to właśnie miejskie i dworcowe toalety są najczęściej płatne. Ponad 80 proc. z nich pobiera opłaty. Płatne bywają też toalety w restauracjach i pubach (18 proc.). W pozostałych kategoriach są to sporadyczne przypadki.

Na wózku nie skorzystasz

Problemem badanych toalet jest również ich dostępność dla osóbniepełnosprawnych. O ile w nowowybudowanych centrach handlowych, na stacjach benzynowych oraz hotelach nie jest najgorzej (odpowiednio 69 proc. i 64 proc. z nich posiadają toaletę przystosowaną do potrzeb niepełnosprawnych), to wymogów tych nie spełnia ponad 60 proc. toalet dworcowych i blisko 80 proc. w restauracjach, pubach, barach i kawiarniach.

TNS OBOP spytał również reprezentatywną grupę Polaków o ich stosunek do toalet w odwiedzanych miejscach. Jak wykazały badania, standard i poziom czystości toalety jest istotnym kryterium oceny restauracji czy hotelu dla 86 proc. dorosłych Polaków. Podobnie 86 proc. deklaruje, że standard toalety wpływa na ich decyzję o ponownym odwiedzeniu danego miejsca i zarekomendowaniu go znajomym. Aż 88 proc. uważa zaś, iż standard ten powinien zostać podniesiony przed rokiem 2012, kiedy to Polska będzie gościć rzesze fanów piłki nożnej z całej Europy.

Dumna stolica

Warszawa na tle innych miast Na tle innych miast Warszawa nie ma powodu do wstydu. To tu odnotowano najwyższy odsetek toalet ocenionych jako "bardzo czyste" - 51 proc. (średnia to 42 proc.). Dla porównania, w Poznaniu najwyższą ocenę uzyskało 28 proc. toalet. Łącznie toalet "raczej czystych" i "czystych" jest w Warszawie 87 proc.

Stołeczne toalety częściej niż przeciętnie ładnie pachną. W blisko połowie z nich (45 proc.) audytorzy odnotowali ładny zapach. Tu Warszawę wyprzedza jedynie Gdańsk (48 proc.). Niestety, najczęściej w Warszawie możemy trafić na brzydko pachnącą toaletę. Ocenę taką dostała prawie co piąta ubikacja (18 proc.).

Dla porównania we Wrocławiu - jedynie co dziesiąta (10 proc.). Również w Warszawie najwięcej było toalet nie spełniających według audytorów ogólnie przyjętych norm i standardów higieny - 18 proc. W Gdańsku na tak surową ocenę zasłużyło jedynie 8 proc. Podobnie jak w innych miastach, w Warszawie zdarzają się toalety płatne. Za skorzystanie z nich musimy uiścić opłatę w co piątym przybytku. Jest to wynik bliski średniej (25 proc.), zawyżanej przez toalety gdańskie - tam wydatek czeka nas w blisko połowie (42 proc.) toalet.

Warszawa wypada za to najgorzej, jeśli chodzi o dostosowanie toalet do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przyjaznych pod tym względem toalet jest mniej niż jedna trzecia (31 proc.)! W porównaniu do Wrocławia, gdzie proporcje są odwrotne (toalet przyjaznych niepełnosprawnym jest tam 68 proc.), jest to wynik haniebny.

materiały prasowe

Najczęściej czytane