Ruszają inwestycje wokół Stadionu Narodowego
Dzisiaj w Narodowym Centrum Sportu odbyło się pierwsze spotkanie robocze w związku z budową Stadionu Narodowego na Euro 2012. Przetargi - m.in. na przebudowę Wybrzeża Szczecińskiego - mają zostać ogłoszone już w przyszłym tygodniu.
W spotkaniu wzięła udział specjalna grupa ekspertów powołana do koordynacji stołecznych inwestycji związanych z Euro 2012. W skład zespołu poza tym wchodzą spółka PL 2012, przedstawiciele urzędu m.st. Warszawy, PKP SA, PKP PLK oraz Tramwajów Warszawskich.
Za najistotniejsze warszawskie inwestycje infrastrukturalne związane z budową Stadionu Narodowego i Euro 2012 uznano przebudowę Wybrzeża Szczecińskiego w okolicach Stadionu, budowa przystanku kolejowego Stadion oraz terminalu tramwajowego w al. Zielenieckiej. Ustalono także inwestycje kluczowe, które muszą być gotowe do 2012 roku oraz listę dodatkowych inwestycji istotnych dla sprawnego przeprowadzenia Mistrzostw Świata za 4 lata.
Z ramienia Narodowego Centrum Sportu koordynacją i współpracą instytucji zaangażowanych w prace jest Robert Wojtaś. Wspiera go Komitet Wspierający, w którego skład wchodzą wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz, prezes PL 2012 Marcin Herra, prezes Narodowego Centrum Sportu i wiceprezes PL 2012 Rafał Kapler i wiceprezes PL 2012 Andrzej Bogucki.
Robert Wojtaś uważa, że koordynacja działań i współpraca jest niezbędna do tego, aby modernizacja stolicy przebiegła w sposób jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców i inwestorów. - Warszawa będzie w efekcie wygodniejsza dla tysięcy kibiców, którzy przyjadą nad Wisłę emocjonować się piłkarskimi zmaganiami – wyjaśnia. Wojtaś dodaje także, że UEFA bardzo dobrze ocenia prace jego Komitetu.
Kibice piłkarscy i mieszkańcy Warszawy trzymają kciuki!
Inwestycje kluczowe, które muszą być gotowe do 2012 roku:- budowa parkingów w bliskim sąsiedztwie Stadionu Narodowego
- modernizacja Wybrzeża Szczecińskiego między mostami Średnicowym i Poniatowskiego
- budowa przystanku PKP Stadion
- budowa terminalu tramwajowego w al. Zielenieckiej
- budowa połączenia kolejowego między lotniskiem Okęcie i Dworcem Zachodnim PKP
- modernizacja trasy tramwajowej między Dworcem Wileńskim i Stadionem Narodowym
- przeniesienie dworca autobusowego Stadion na Dworzec Wschodni PKP.
Inne istotne inwestycje:
- modernizacja kolejowej linii średnicowej
- przebudowa Dworca Wschodniego PKP
- modernizacja Dworca Centralnego PKP
- modernizacja wybrzeża Wisły w okolicach Stadionu Narodowego.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.