Ćwiczenia z elegancji, czyli wielcy projektują
Stella McCartney projektuje stroje kąpielowe. A Sergio Rossi, specjalista od szpilek, tworzy buty dla Pumy. Także inni światowej sławy projektanci sprawdzają się w modzie sportowej.
– W niektórych przypadkach jest to nobilitacją dla mało jeszcze znanego twórcy – mówi Asia Wysoczyńska, projektantka mody, jedna z finalistek Oskarów Mody.
Innym razem to firmy podbudowują swoją podupadającą świetność gwiazdorskim nazwiskiem.
Marketingowym sukcesem jest współpraca popularnej w Polsce marki Adidas z córką nie mniej znanego eks-beatlesa Paula McCartneya. Pięć lat temu Stella McCartney podpisała umowę z Adidasem na projektowanie linii sportowej „Adidas by Stella McCartney”.
– Miała znane nazwisko i własne osiągnięcia na skalę światową – tłumaczy Wysoczyńska zjawisko sukcesu przedsięwzięcia. Kolekcja McCartney obejmuje stroje do różnorakich sportów: od jogi, przez stroje kąpielowe, do sportów zimowych.
W tym roku projektantka szukała inspiracji w epoce wiktoriańskiej i pełnych wdzięku recitalach baletowych. Uzyskała efekt elegancji. Widać to zwłaszcza w linii produktów do uprawiania sportów na świeżym powietrzu. Amatorki jazdy na rowerze i rolkach również znajdą tu odpowiednie dla siebie propozycje. Cechuje je odważna paleta żywych kolorów i dbałość o detale. Niepowtarzalnego charakteru nadają całości metaliczne dodatki.
Idealnie do jazdy na rowerze, szczególnie w chłodne jeszcze wiosenne dni, nadaje się srebrnoszara kurtka Run Silver Jacket. Stylowo wyglądają też getry Run Long Tights oraz buty Viharrunner. W takim stroju nawet najbardziej licząca się ze swoim image’em kobieta nie będzie miała sobie nic do zarzucenia.
W Adidasie powstał też pomysł, by co roku zapraszać do współpracy najzdolniejszych młodych twórców, którzy pod szyldem „Originals by Originals“ pokażą własne interpretacje klasycznych już wzorów marki.
Trio Jeremy Scott, Alyasha i Kazuki zaprezentuje np. sportowe ciuchy w lamparcie cętki, kurtki przypominające fasonem wieczorowy smoking i odwołujące się do lat 40. buty w stylu oksfordzkim z podeszwą typową dla trampek. Pierwsze egzemplarze są już w sklepach. Największy wybór znajdziemy w punktach firmowych Adidasa w Złotych Tarasach i w Arkadii.
Także Reebok przygotował limitowaną linię obuwia, sygnowaną marką jednego z najbardziej popularnych DJ-ów świata – Tiesto.
Równie udany efekt współpracy projektantów i wielkich marek sportowych to kolekcja Alexandra McQueena dla Pumy. Ów projektant, obwołany niegdyś cudownym dzieckiem mody, dziś uznawany za klasyka, sięga do mitologicznych stworów, hybryd o ciele lwa i skrzydłach orła.
W tym roku Puma szykuje jeszcze jedną niespodziankę. Jej sztandarowym produktem od lat pozostają wygodne buty. Najnowszy projekt firmy zrealizował Sergio Rossi. Specjalista od… szpilek.
– Nie da się ukryć, że zapanował trend na kolekcje sportowe autorstwa znanych projektantów mody – wyjaśnia Robert Serek, szef warszawskiej Nike, były szef działu mody w magazynie modowym „A4”.
Natalia Bet
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.