GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nie ma badań bez zaproszeń

Anna Wittenberg 15-07-2008, ostatnia aktualizacja 16-07-2008 13:06

Mimo że cytologia i mammografia są bezpłatne, wykonujące je przychodnie świecą pustkami. Powód? Do kobiet nie doszły zaproszenia na badania.

autor: Marian Zubrzycki
źródło: Fotorzepa

– Wysyłane zaproszenia to dla pacjentek w wieku 50 – 69 lat podstawowe źródło informacji o cytologii i mammografii. Mobilizują kobiety do robienia tych badań, bo dzięki nim panie mają pewność, że ktoś na nie czeka, komuś zależy na ich zdrowiu – przekonuje Barbara Jobda z Centrum Onkologii przy ul. Roentgena 5. – Tymczasem mamy podejrzenia, że Narodowy Fundusz Zdrowia nie zdążył wysłać informacji w czerwcu i lipcu.

Mniej pacjentek

Skąd takie przypuszczenia? Okazuje się, że stołeczne placówki, w których panie mogą wykonać bezpłatne badania, świecą pustkami. W ubiegłym roku od 15 czerwca do 30 lipca w samym Centrum Onkologii wykonano ponad 1,2 tys. badań. Teraz zrobiono ich ledwie 500. Podobnie jest w szpitalach: Bielańskim i przy ul. Niekłańskiej.

– Przychodzą do nas niemal wyłącznie pacjentki, które nabrały już nawyku badania się co dwa lata. Te, które powinny to zrobić po raz pierwszy i pojawić się u nas z zaproszeniami w ręku, nawet nie dzwonią, by się czegoś dowiedzieć. W ubiegłym roku badania profilaktyczne cieszyły się znacznie większym zainteresowaniem – mówi Jobda.

Nie otworzyły kopert?

Jednak urzędnicy NFZ przekonują, że zaproszenia zostały do pacjentek wysłane. I piłeczkę odbija w ich stronę.

– Zrobiła to wyłoniona w przetargu firma. Do pacjentek poszły cztery transze zaproszeń, ostatnie zostały wysłane pod koniec czerwca – zapewnia Katarzyna Jasik z biura prasowego funduszu.

Dlaczego więc pacjentki nie zgłaszają się na badania?

– Szczerze mówiąc, nie mamy pojęcia. Być może chodzi o to, że są wakacje i wiele pań po prostu wyjechało z miasta. A może panie zignorowały koperty, uznając je za reklamówki? – zastanawia się Jasik.

Tymczasem specjaliści są przerażeni sytuacją. Dr Ewa Wesołowska, kierownik wojewódzkiego ośrodka koordynującego program wczesnego wykrywania raka piersi, przypomina, że kobiety po 50. roku życia powinny badać się systematycznie co dwa lata, dlatego tak ważne są zaproszenia. Z danych Centrum Onkologii wynika, że na Mazowszu profilaktyczne badania wykonuje tylko co dziesiąta kobieta. Aby ułatwić paniom dostęp do nich, w trasę po województwie ruszył cytomammobus. Lekarze będą robili mammografie i cytologie tam, gdzie nie ma przychodni.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane