Z Akademii Sztuk Pięknych do bookhousecafé
W ramach trwających obchodów jubileuszu 60-lecia polskiej animacji w bookhousecafé odbędzie się kolejna projekcja najlepszych rodzimych filmów animowanych.
Pokaz obejmuje filmy dyplomowe z Pracowni Filmu Animowanego ASP w Krakowie zrealizowane w 2007 roku pod opieką artystyczną prof. Jerzego Kuci. Zestaw ten został wyróżniony na festiwalu ANIMAFEST w Zagrzebiu nagrodą Award For The Best Choice Of Films Submitted For Festival.
Oto pełna lista filmów, które zostaną zaprezentowane w czasie wtorkowego pokazu:
„Awatar” reż. Sylwia Żółkiewska (6`50)
Relacja z absurdalnych zawodów sportowych mających miejsce w niedalekiej przyszłości. Groteskowe S-F, świat gier komputerowych, telewizji i Internetu w krzywym zwierciadle.
Sylwia Żółkiewska - absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, uczestniczyła w wielu wystawach pokonkursowych. Zajmuje się grafiką komputerową, rysunkiem i filmem animowanym. Obecnie mieszka i pracuje w Warszawie.
„Fantaskop” reż. Jakub Wojnarowski
Esej wizualny, osnuty wokół biografii neoklasycznego malarza Jacques’a Louisa Dawida i wydarzeń rewolucji francuskiej - ironiczna przypowieść o konfrontacji utopijnych ideałów z rzeczywistością.
Jakub Woynarowski studiował na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w Pracowni Animowanego pod kierunkiem prof. Jerzego Kuci.
„Nie ma” reż. Magdalena Syboń
Film „Nie ma” jest konfrontacją widza ze światem, który rządzi się własnymi prawami, własną logiką. Fikcja miesza się z rzeczywistością.
Magdalena Syboń urodzona w 1981 r. w Ozimku. Absolwentka krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskała w Pracowni Filmu Animowanego na Wydziale Grafiki pod kierunkiem prof. Jerzego Kuci. W roku 2005 odbyła staż stypendialny w Turku Arts Academy w Finlandii, na wydziale Filmu Animowanego, pod kierunkiem Priita Pärna. Zajmuje się animacją oraz grafiką.
„Obca” reż. Maria Bodnar
Film jest eksperymentalną, formalną grą między abstrakcją a figuracją. W pozornie martwej, budzącej dystans, wirtualnej rzeczywistości jest potencjał dobra, prawdy, życia. Realność komputerowej techniki jest przeciwstawiona delikatności i prawdzie istoty, osoby; próbującej zaistnieć przez usilne pojawianie się, wyłanianie, rozwój, kształtowanie, „uczłowieczanie" się twarzy, która przecież ciągle jest tylko twarzą „z komputera".
Maria Bodnar studiowała na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w Pracowni Animowanego pod kierunkiem prof. Jerzego Kuci.
„Traktat o manekinach” reż. Wojciech Brzozowski
„Traktat o manekinach” jest adaptacją fragmentów „Sklepów cynamonowych” Brunona Schulza. Przypadkowe spotkanie Jakuba ze szwaczkami krzątającymi się wokół manekina ,inspiruje Jakuba do rozpoczęcia serii natchnionych wykładów. Wizje, które Jakub snuje przed dziewczętami podczas kilku seansów ewoluują i zmieniają się przed naszymi oczami. Natchniony wizjoner w konfrontacji z twardą rzeczywistością, którą uosabia służąca Adela skazany jest jednak z góry na porażkę i niezrozumienie.
„Wiek kamienia” reż. Marta Skrocka
Spadająca kropla wyznacza nowy bieg zdarzeń. W przyrodzie odbywa się ciągła przemiana ukazująca tryumfalną siłę życia, które zawsze odradza się tworząc nowe formy z tych samych materiałów.
Marta Skrocka urodzona w 1978 r. w Białymstoku, studiowała na Wydziale Filologii Polskiej Uniwersytetu w Białymstoku, na Wydziale Malarstwa i Rzeźby ASP we Wrocławiu oraz na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w Pracowni Animowanego pod kierunkiem prof. Jerzego Kuci. Film „Wiek kamienia” jest jej pracą dyplomową. Od 3 lat współorganizuje w Rabce Festiwal Animacji Teatralnej i Filmowej FATiF, promujący ideę łączenia filmu animowanego i teatru lalkowego.
bookhousecafé; ul. Świętokrzyska 14; godz. 20. Wstęp na pokaz filmów bezpłatny.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.