GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kupcy nie chcą parasoli

Monika Górecka-Czuryłło 06-06-2008, ostatnia aktualizacja 07-06-2008 11:14

W Śródmieściu wydano sześć parasoli na 43 miejsca wyznaczone do handlu. Sprzedawcy nie są nimi zainteresowani.

autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa

Coś mówili o tych parasolach, ale on przecież kosztuje – mówi starsza pani sprzedająca przy bramie bazaru Różyckiego wiejskie jajka, serek, szczaw. – Zresztą po co mi. Dojeżdżam autobusem spod Wyszkowa. Jak miałabym się zabrać z towarem i jeszcze parasolem? – pyta.

A panią sprzedającą kwiaty na ul. Targowej pytanie o parasol wprost rozsierdza. – Niech sami sobie kupują. Ja parasol mam swój – wskazuje na rozłożyste zielone koło. – Od 40 lat sprzedaję tu kwiaty. Stoją w wiadrach na specjalnym podeście, który jest na kółkach. Jak idzie patrol, to odjeżdżam.

Miejskie parasole w kolorze beżu z logo Warszawy miały uporządkować handel w stolicy. Na razie w mieście ich nie widać. Nie brakuje natomiast handlarzy, którzy z chodnika sprzedają truskawki, a ze stolików letnie bluzeczki.

– Handluję tu sporadycznie – mówi pan z pl. Zawiszy, który ma na stoliku kilka spódniczek. Ale o żadnych parasolach nie słyszał. – To musi być droga ewolucji – uspokaja wiceburmistrz Pragi-Północ Jarosław Sarna. – Handlarze muszą zrozumieć, że taki parasol daje im przywileje: stałe i pewne miejsce do sprzedaży towarów. Przyznaję, że w dzielnicy żadnego parasola nie ma – dodaje.

Ani jednego nie wydał też ZDM, który zarządza terenami wzdłuż jezdni. – Mamy tam wyznaczone jakieś miejsca do handlu, ale dopiero wydaliśmy kilkanaście pozwoleń. Po parasole jeszcze nikt się nie zgłosił. Ale są już pierwsze w Śródmieściu.

– Wydaliśmy sześć sztuk – mówi rzecznik dzielnicy Urszula Majewska. – Stoją już m.in. na Nowym Świecie w rejonie ul. Wareckiej. Są spod niego sprzedawane kwiaty. Pojawią się też na Starym Mieście. Handlowcy deklarują sprzedaż pamiątek.

Parasol kosztuje 119 zł (duży) i 108 zł (mały). Aby go kupić, handlarz musi uzyskać pozwolenie od właściciela terenu i mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą. – A uliczni sprzedawcy zazwyczaj jej nie mają – mówi wiceburmistrz Sarna, tłumacząc brak zainteresowania parasolami. Od poniedziałku w Śródmieściu rozpocznie się akcja informacyjna. Urzędnicy będą roznosili ulotki o zarządzeniu prezydenta w sprawie parasoli.

Skomentuj ten tekst

Życie Warszawy

Najczęściej czytane