GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bonjour, oto rower

Konrad Majszyk 03-06-2008, ostatnia aktualizacja 04-06-2008 17:25

Francuska firma opracowała dla Warszawy sieć nowoczesnych wypożyczalni miejskich rowerów. W zamian chce stawiać kolejne reklamowe billboardy w centrum.

autor: Sołtys Seweryn
źródło: Fotorzepa
autor: Sołtys Seweryn
źródło: Fotorzepa

Stacje rowerowe ze stanowiskami dla 12 jednośladów w każdej miałyby się pojawić najpierw obok Uniwersytetu Warszawskiego, Pałacu Kultury, Rotundy, Dworca Centralnego, ronda de Gaulle’a i pl. Zamkowego.

Pomysł jest taki: mieszkaniec wypina rower ze stanowiska z elektromagnesem, wkładając do czytnika swoją kartę miejską i wpisując osobisty kod. Pierwsze 30 minut jazdy jest bezpłatne. Później system ściąga pieniądze ze specjalnego rowerowego konta, które wcześniej trzeba założyć na miejskiej karcie. Obowiązuje przy tym zasada: każde kolejne pół godziny jest droższe – np. najpierw 50 groszy, później 1 zł, 2 zł, 4 zł itd.

– W Paryżu podobnych miejskich rowerów jest już 20,6 tys. W ciągu niespełna półtorej godziny mieszkańcy robią na nich łącznie ponad 40 tys. km, czyli objeżdżają równik – wyliczał wczoraj w ratuszu Thomas Valean z firmy JC Decaux.

Na pl. Bankowy przywiózł wczoraj dwa rowery specjalnie dla Warszawy, ze stołeczną Syrenką na błotnikach. W obu większość instalacji – przerzutek, piast, linek – była szczelnie zabudowana (żeby przy nich nie majstrować). Projektanci nie boją się też kradzieży. Twierdzą, że każdy rower ma wbudowany chip, dzięki któremu da się go namierzyć. Fali „zaginięć” nie udało się jednak uniknąć w żadnym z miast, w których rowery już się pojawiły.

Thomas Valean przekonywał, że system nie będzie kosztował miasta ani złotówki. W jaki sposób firma więc zarobi? Francuz przyznał niechętnie, że system utrzymuje się częściowo z wpływów z miejskich reklam, np. billboardów. Marcin Czajkowski z Wydziału Transportu Rowerowego w ratuszu powiedział, że są to zazwyczaj reklamy w tzw. pasie drogi. Tymczasem takie billboardy Zarząd Dróg Miejskich od kilkunastu miesięcy likwiduje, walcząc o uprzątnięcie śmietnika reklamowego!

– Na razie żadna decyzja nie zapadła. JC Decaux to jedna z firm. Badamy rynek – mówi Mieczysław Reksnis z Biura Drogownictwa i Komunikacji.Francuzi uchodzą w tej dziedzinie za europejskiego lidera. Konkurencyjny system oferują jednak też firmy: Clear Channel (również obstawia Warszawę obskurnymi billboardami), OY Bike i Sun Margar.

Skomentuj ten artykuł

Przeczytaj więcej o rowerach w stolicy!

Życie Warszawy

Najczęściej czytane