GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Firmy ubezpieczeniowe kuszą tańszym AC

Aleksandra Biały 25-05-2008, ostatnia aktualizacja 26-05-2008 13:50

Towarzystwa prześcigają się w wymyślaniu nowych ofert. Kierowcy muszą jednak uważać– taniej nie musi znaczyć lepiej.

autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa

W szranki stanęły zarówno mniejsze firmy ubezpieczeniowe, jak i najwięksi gracze, którzy przez lata tracili klientów odchodzących do tańszej i bardziej elastycznej konkurencji.

– W poprzednich latach traciliśmy rynek w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Wprowadzenie nowej oferty AC od początku marca oraz programu motywacyjnego dla handlowców już przyniosło efekty. W I kwartale wpływy ze składki były o 11 proc. wyższe niż rok wcześniej – mówi Michał Witkowski, rzecznik grupy PZU.

PZU i Warta wprowadziły minicasco, które obejmuje przede wszystkim kradzież auta. Z kolei Generali zaproponowało trzy różne warianty autocasco (AC) i obniżyło minimalną składkę z 400 do 300 zł, z kolei Allianz Direct zachęca do smart casco, w którym klient sam ustala składkę za ubezpieczenie. To tylko niektóre z propozycji ubezpieczycieli z ostatnich dwóch miesięcy.

Jedną z przyczyn obniżenia składek na AC jest spadek liczby kradzieży samochodów. Według Piotra Łozy z Generali ,nie ma to automatycznego przełożenia na ofertę AC, ale często na poszczególne marki. – Gdy np. z danych policji wynika, że w kolejnych latach kradzionych jest mniej mercedesów, wówczas obniżamy cenę autocasco dla tej marki samochodów – mówi.

Dodaje, że duże znaczenie ma też coraz większa liczba tanich samochodów sprowadzanych do Polski, a kupowanych na kredyt. W takiej sytuacji banki żądają ubezpieczenia aut od kradzieży i klienci poszukują niedrogich polis.

Tańsze AC oznacza jednak mniejszą ochronę, a nie wszyscy klienci są tego świadomi. – Firmy ubezpieczeniowe, chcąc przyciągnąć klientów, obniżają ceny, wprowadzając jednocześnie więcej restrykcyjnych zapisów, na które mogą się powoływać, odmawiając wypłaty odszkodowania – podkreśla Andrzej Terlecki, adwokat specjalizujący się m.in. w sprawach związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. AC to umowa cywilno-prawna.

Klient musi ją dokładnie przeczytać i nie może się tłumaczyć jej nieznajomością.

Skomentuj ten artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane