GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rowerowe bezprawie

Maciej Miłosz 26-10-2011, ostatnia aktualizacja 27-10-2011 01:13

Na moście Poniatowskiego codziennie tysiąc rowerzystów łamie przepisy. Jadą chodnikiem albo buspasem – wynika z nowych badań. Inżynier ruchu Janusz Galas ma na to odpowiedź: niech korzystają z innych mostów.

autor: Szymon Łaszewski
źródło: Fotorzepa

W stronę centrum mostem Poniatowskiego codziennie przemieszcza się ok. 600 rowerzystów i tyle samo wraca – wynika z opracowań Zielonego Mazowsza (badanie z połowy września, przed paraliżem Pragi związanym z budową metra).

– Nie ma tu ścieżki rowerowej i 99 proc. tych, którzy pedałują z Pragi do centrum, łamie prawo. Jadą chodnikiem, który jest zbyt wąski (powinien mieć co najmniej 2 m szerokości, by rower mógł nim jechać ), lub buspasem, którym tu nie można się poruszać –mówi Aleksander Buczyński z ZM, który koordynuje badania. – Czas coś z tym zrobić.

Podczas jazdy na prawy brzeg jest lepiej: tylko 70 proc. rowerzystów łamie prawo (bo nie ma buspasa).

O komentarz do sprawy poprosiliśmy Janusza Galasa, miejskiego inżyniera ruchu.

– Buspas na moście ma 3 m szerokości. Zgodnie z wytycznymi, by mogły nim jeździć rowery, powinien mieć 4,5 m – wyjaśnia urzędnik. – Na temat poruszania się rowerów w tym miejscu dostaliśmy także negatywną opinię z Wydziału Infrastruktury Komendy Stołecznej Policji. Co powinni robić cykliści? Mogą jechać lewym pasem jezdni. Ale ja proponuję korzystanie z mostu Świętokrzyskiego – namawia.

– Równie dobrze można skierować samochody na inne mosty – odpowiada Buczyński. – Jeśli chodzi o most Świętokrzyski, to tam ścieżki rowerowe kończą się ślepo, mimo kilku remontów nie udało się tego naprawić.

Przejazd mostem Świętokrzyskim to nadłożenie ok. 2  km drogi i pokonanie fatalnej z punktu widzenia rowerzysty (wąsko i pod górkę) ul. Tamka.

Coraz więcej bicykli

Co jeszcze wynika z badań? W niektórych punktach miasta od ostatnich pomiarów w 2002 r. ruch rowerowy wzrósł nawet czterokrotnie. Na przykład na rondzie de Gaulle'a w porannym szczycie dawniej jeździło 35 rowerzystów na godzinę, teraz jest ich już 136. W Alejach Ujazdowskich liczba rowerów, które widzi się w ciągu godziny, wzrosła ponaddwukrotnie: z 57 do 121. – To efekt lepszej infrastruktury rowerowej w tych miejscach. Na Krakowskim Przedmieściu ruch samochodów jest ograniczony, a w Alejach oddano do użytku drogę rowerową – objaśnia Aleksander Buczyński.

W miejscach, gdzie ścieżka rowerowa jest poprowadzona dobrze (np. na ul. Broniewskiego), korzysta z niej 97 proc. rowerzystów, a tam, gdzie wykonano ją źle (np. al. Jana Pawła II), ledwie połowa – reszta łamie przepisy i najczęściej jedzie chodnikiem.

Rowerem pod prąd?

Choć badania są jeszcze opracowywane, to Zielone Mazowsze ma już kilka wniosków. Między innymi. postuluje zajęcie się kwestią mostów (usprawnienie zjazdów na mostach Gdańskim i Świętokrzyskim) oraz dopuszczenie ruchu rowerowego na małych ulicach jednokierunkowych pod prąd (tak, jak to funkcjonuje m.in. w Trójmieście).

Dodaj swoją opinię

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane