Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rowerowa partyzantka

Konrad Majszyk 06-12-2009, ostatnia aktualizacja 06-12-2009 21:01

Fetowanie półrocza budowy najnowszej przeprawy przez Wisłę storpedowali cykliści. Oburzył ich brak ścieżki rowerowej w projekcie przedłużenia Trasy Mostu Północnego.

autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Ponad 3,4 km bezkolizyjnej trasy między Wisłostradą a Modlińską, 795 metrów przeprawy nad Wisłą, 15 wiaduktów drogowych, 8,2 km ekranów akustycznych – tak będzie wyglądać Trasa Mostu Północnego za 977 mln zł. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz planował w weekend pochwalić się trwającą od sześciu miesięcy budową.

Nieoczekiwanie znalazł się w centrum protestujących rowerzystów.

Znikająca ścieżka

Cykliści z Warszawskiej Masy Krytycznej mimo przejmującego chłodu sunęli na rowerach jak cienie za kolumną oficjeli przez błoto budowy, zadając niewygodne pytania.

– W przygotowywanym projekcie przedłużenia Trasy Mostu Północnego nie ma ścieżki rowerowej między ul. Encyklopedyczną a węzłem Młociny – wytykał Rafał Muszczynko. – Czy ratusz chce nas wpuścić na jezdnie Trasy Mostu Północnego? Jeśli tak, nici z planowanej dopuszczalnej prędkości dla aut 80 km/godz. Będzie ona musiała zostać obniżona – ostrzegał.

Dyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Anna Piotrowska zapewniła cyklistów, że ścieżka powstanie. Okazało się jednak, że w pierwszym etapie rowerzyści mają zostać skierowani ul. Nocznickiego (czyli będą musieli zjechać z trasy i nadłożyć drogi).

Wzdłuż Trasy Mostu Północnego między Wisłostradą a Młocinami przewidziana jest na razie tylko rezerwa terenowa pod ścieżkę. O terminach cicho. Według drogowców, najpierw trzeba zaprojektować węzeł Młociny, a później zadbać o cyklistów.

Palami w Wisłę

Na budowie mostu Północnego zaczynają się widowiskowe prace. Na sztucznej wyspie, zbudowanej z tzw. ścianek szczelnych, została w weekend zainstalowana potężna palownica. Jej zadaniem będzie wwiercanie pali pod fundamenty podpór nurtowych, na której oprze się najdłuższe – 160-metrowe przęsło mostu.

– Od dziś zaczniemy tu wwiercać najdłuższe pale wzdłuż trasy mostu. Każdy ma po 30 m – mówi kierownik budowy Arkadiusz Arciszewski z firmy Pol-Aqua.

Na nasypie po stronie Białołęki skończył się montaż stanowiska, z którego nasuwana będzie konstrukcja mostu. Według inż. Arciszewskiego, ta operacja zacznie się w styczniu.

Jak zapewnia wykonawca, na budowie pracuje ok. 450 osób. W sobotę była jednak tylko garstka ludzi. Most ma być gotowy do 21 grudnia 2011 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane