GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Piętrzenie wiaduktów obok Gdańskiego

Konrad Majszyk 06-02-2009, ostatnia aktualizacja 08-02-2009 11:02

Nad estakadą na Andersa powstanie tymczasowa przeprawa dla aut. Stara na czas remontu posłuży tylko pieszym. Nie wiadomo, co z pasażerami. Kolej opóźnia przebudowę torów przy Dw. Gdańskim.

autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa

Rozbiórka i odbudowa wiaduktu na ul. gen. Andersa, modernizacja torów i peronów Dworca Gdańskiego, a do tego budowa przejścia podziemnego między stacjami PKP i metra a ul. Zajączka. Te inwestycje miały być realizowane jednocześnie i zgrane jak w szwajcarskim zegarku. Niestety, jak zwykle w stolicy nie dało się.

„Syrena” nad Andersem

Pod koniec lutego zostanie zamknięty dla aut wiadukt na ul. gen. Andersa. W piątek wiceprezydent Jacek Wojciechowicz zaakceptował plany drogowców: nad rozsypującym się wiaduktem powstanie tymczasowa przeprawa podobna do mostu Syreny. Ale tylko dla aut – dla pieszych nie będzie tam miejsca. Ratusz chce w ten sposób utrzymać ruch między Żoliborzem a Śródmieściem.

– Tymczasowy przejazd powstanie tuż nad istniejącą jezdnią – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska. – Żeby zaoszczędzić na czasie, chcemy zlecić tę inwestycję bez przetargu – zapowiada.

Dostawy przęseł i budowa mogą potrwać nawet kilka miesięcy (w tym czasie ul. gen. Andersa nie będzie żadnego przejazdu). Szacowany koszt to 8 – 10 mln zł. Na estakadzie auta będą miały po jednym wąskim pasie w każdą stronę. Pasów nie rozdzieli barierka z powodów bezpieczeństwa – żeby w razie wypadku ratownicy mieli szansę dotrzeć na miejsce. Koncepcję techniczną opracowała na zlecenie ZMID firma Pomost za 64 tys. zł. – To pieniądze wydane niepotrzebnie. Dowództwo Wojsk Lądowych powiedziało nam kilka tygodni temu w prostych żołnierskich słowach, że w tym miejscu mogą według własnej dokumentacji przerzucić przeprawę – mówi przewodniczący żoliborskiej komisji planowania Grzegorz Hlebowicz. Odbudowa wiaduktu na gen. Andersa ma potrwać dwa lata. Pomysł ratusza na inwestycję jest karkołomny: najpierw powstanie tymczasowa przeprawa nad zamkniętym wiaduktem; samochody pojadą „Syreną”, a piesi pójdą wiaduktem-ruiną, następnie ruszy „z boku” budowa jednej z trzech nowych estakad (drogowa), dopiero po jej otwarciu dla aut i pieszych zostanie rozebrany stary zrujnowany wiadukt. Na końcu powstaną dwie pozostałe estakady: drogowa i tramwajowa.

Kolej psuje, nie buduje

Dla drogowej inwestycji nie ma jeszcze przetargu ani pozwolenia na budowę. Inwestycja miała być zgrana z modernizacją torów i peronów Dworca Gdańskiego wraz z tunelem dla pieszych. W poniedziałek Polskie Linie Kolejowe miały wreszcie otworzyć oferty w tym przetargu. Jak doniosła „Gazeta Stołeczna”, prezes PLK Zbigniew Szafrański podjął nieoczekiwaną decyzję o dużych zmianach w projekcie. Jeśli z tego powodu PLK wycofa uzgodnienia projektowe dla wiaduktu, miejska inwestycja legnie w gruzach. Zagrożone są też kolejowe przygotowania do Euro 2012. Bez nowego Dw. Gdańskiego nie można bowiem przebudowywać linii średnicowej.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane