GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Przeprawa z mostem

Konrad Majszyk 03-11-2008, ostatnia aktualizacja 04-11-2008 18:46

Przebudowa Modlińskiej nad Kanałem Żerańskim powinna ruszyć w 2009 roku. Potrzeba do tego jednak mostów tymczasowych, których w Polsce zabrakło – zarezerwowali je budowniczy autostrad. Firmy przeczesują rodzime bazy wojskowe oraz rynki w Europie i USA.

Most Syreny byłby idealny na czas przebudowy Modlińskiej. Łączył Tamkę z Wybrzeżem Szczecińskim w latach 1985-2000. Teraz służy kierowcom na Trasie Toruńskiej. Z inżynierskiego punktu widzenia ta prosta w montażu przeprawa kratownicowa - tzw. most Baileya - była produkowana na dużą skalę w Wielkiej Brytanii w czasie II wojny światowej
źródło: Agencja Gazeta
Most Syreny byłby idealny na czas przebudowy Modlińskiej. Łączył Tamkę z Wybrzeżem Szczecińskim w latach 1985-2000. Teraz służy kierowcom na Trasie Toruńskiej. Z inżynierskiego punktu widzenia ta prosta w montażu przeprawa kratownicowa - tzw. most Baileya - była produkowana na dużą skalę w Wielkiej Brytanii w czasie II wojny światowej
źródło: Życie Warszawy

Na Modlińskiej między mostem Grota-Roweckiego a wiaduktem nad Płochocińską mają powstać do 2011 roku dwie nowe jezdnie – po cztery pasy w każdą stronę. Drogowcy zbudują też mosty dla samochodów, tramwajów, rowerzystów i pieszych: nad bocznicą kolejową do Elektrociepłowni Żerań i Kanałem Żerańskim. Ratusz zarezerwował na tę inwestycję w latach 2009 – 2010 ponad 70 mln zł.

Urzędnicy mieli wczoraj otworzyć oferty w przetargu na wykonawcę, ale termin został przełożony. Oficjalnie: z powodu pytań oferentów do specyfikacji przetargowej. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, składanie pytań może być grą na czas. Firmy budowlane mają problem ze znalezieniem mostu tymczasowego.

Syrena już na Toruńskiej

– W czasie prac wykonawca musi utrzymać pełną przejezdność tych 520 metrów Modlińskiej. Do tego niezbędna będzie prowizoryczna przeprawa mostowa – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska.

A tej w Polsce brakuje. W ciągu ostatnich lat do takich celów służył w Warszawie dawny most Syreny, który łączył Powiśle z Pragą od 1985 roku. – Po jego rozebraniu elementy zostały wypiaskowane i zabezpieczone. Ponad 80 proc. z nich nadaje się do ponownego użycia – mówi Tadeusz Karczmarzyk, w latach 1998 – 2000 dyrektor budowy mostu Świętokrzyskiego, który Syrenę zastąpił.

Dzisiaj jest problem: Syrena jest znowu „zajęta”. To właśnie z jej elementów został zbudowany tymczasowy przejazd Trasą Toruńską nad torami przy FSO i stacji PKP Toruńska.

A inne mosty wojskowe? Te są wykorzystywane przy inwestycjach rozrzuconych po całej Polsce, np. na budowanej autostradowej obwodnicy Wrocławia (z mostem podwieszanym przez Odrę) czy na wielopoziomowym węźle drogowym u zbiegu tras A1 i A4 pod Gliwicami.

– W sprawie Modlińskiej zrobiliśmy rozpoznanie na rynkach w Szwecji i Czechach – mówi dyrektor w firmie Skanska Piotr Cieszewski. – Takie konstrukcje byłyby tam do zdobycia, ale nie od ręki – zastrzega.

Według naszych informacji, jeden z koncernów budowlanych badał możliwość kupna mostu w USA. Pomysł upadł, kiedy dolar się umocnił. Koszty sprowadzenia mostu muszą być na tyle niskie, żeby po ich doliczeniu zaoferować jeszcze atrakcyjną cenę w publicznym przetargu.

Wojskowi rządzą mostami

Jak usłyszeliśmy, most saperski ma w swoich zasobach jeszcze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Jego sprowadzenie na Modlińską byłoby arcytrudne. Powód – to element rządowych rezerw strategicznych (do użycia tylko w razie działań wojennych).

Czy to już koniec możliwości? – Na polskim rynku działają firmy oferujące wojskowe konstrukcje z demobilu. Jeśli szukać drugiej Syreny, to właśnie tam – mówi rzeczniczka Mostostalu Warszawa Agnieszka Kuźma-Filipek. U wojskowych radzi też szukać Krzysztof Kozioł z Budimeksu Dromeksu.

I tak dotarliśmy do emerytowanego płk. Kazimierza Błaszczyka, który w 1985 roku jako dowódca Pułku Mostowego w Płocku nadzorował montaż mostu Syreny, a w 2000 roku, już w cywilu, kierował jego rozbiórką. Dzisiaj rozdaje karty w biznesowej branży mostowej.

– Taką przeprawę dałoby się na Modlińską ściągnąć, ale nie wcześniej niż w kwietniu albo maju 2009 roku – ocenia.

Drogowcy liczą na łagodną zimę i chcą, żeby budowa rozpoczęła się już w marcu. Ma potrwać 24 miesiące.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane