GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Misie na Trakcie

Anna Brzezińska 16-04-2008, ostatnia aktualizacja 17-04-2008 22:57

Odwiedziły już m.in. Hong Kong, Sydney i Wiedeń. Za trzy tygodnie niedźwiedzie z United Buddy Bears zawitają w Warszawie.

źródło: www.united-buddy-bears.com
źródło: Życie Warszawy

Dziesiątego maja na pl. Zamkowym i Trakcie Królewskim staną 142 figury niedźwiedzi. Są odlane ze sztucznego tworzywa. Każda ma ponad dwa metry wysokości i waży około 150 kg.

Światowe tournée

Plenerowa wystawa to część międzynarodowego projektu United Buddy Bears. W 2001 r. zapoczątkowała go uliczna prezentacja w Berlinie, który niedźwiedzia ma w herbie. Sztuczne misie, stojące to na głowie, to na dwóch lub czterech łapach, wzbudziły ogromne zainteresowanie przechodniów. Trzy lata później wyruszyły w tournée po całym świecie. – Odwiedziły już 12 państw na czterech kontynentach – mówi Sina Hirt z biura organizatora UBB. – Widziało je ponad 17 mln ludzi – zaznacza. Teraz przyszedł czas na Polskę.

Mottem wystawy jest hasło: „Musimy poznać się lepiej”, a celem propagowanie wartości takich jak tolerancja, pokój i porozumienie między kulturami. Dlatego figury, ustawiane w zwartych rzędach lub okręgach, symbolizują kraje Narodów Zjednoczonych.

– Niedźwiedzie pomalowali artyści z całego świata – mówi Hanna Kalińska, wicedyrektor Biura Promocji Miasta, które wraz z Warsaw Destination Alliance (organizacja zrzeszająca hotelarzy i przedsiębiorców) współorganizuje warszawską edycję wystawy.

Swojego niedźwiedzia miał już polski artysta Kamil Sobolewski. W projekcie udział wzięła też Elżbieta Wiśniewska. Jej praca, bogato zdobiona ludowymi motywami, reprezentowała Polskę na wszystkich dotychczasowych wystawach.

Jeszcze nie wiadomo, kto z polskich twórców włączy się w najbliższą prezentację. W ratuszu usłyszeliśmy, że wśród zaproszonych jest malarka Pola Dwurnik. Sama artystka jest jednak zaskoczona informacją. – Nic o tym nie słyszałam – mówi.

Pierwsze były krowy

Otwarcie wystawy będzie towarzyszyć Paradzie Schumana organizowanej w czasie Dni Europy. Na jej zakończenie zaś odbędzie się aukcja niedźwiedzi. Cały dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na działalność UNICEF, organizacji pomagającej ubogim i dzieciom.

Podobną formułę miała Parada Krów, która zawitała na warszawskie ulice trzy lata temu (po raz pierwszy odbyła się dziesięć lat temu w Szwajcarii). W malowanie włączyli się wtedy m.in. Edward Lutczyn i Laura Pawela. Po letniej ekspozycji 55 krów wystawiono na aukcję. Udało się uzbierać 280 tys. zł. Pieniądze zasiliły konta fundacji Dziecięca Fantazja, SOS Wioski Dziecięce w Polsce i Rodzinnego Domu Dziecka w Ursusie.

Prof. Mirosław Duchowski, który na co dzień zajmuje się problematyką przestrzeni miasta, uważa obie wystawy za trafiony pomysł nie tylko ze względu na szczytny cel.

– Takie prezentacje to sposób na popularną dziś zabawę na pograniczu sztuki i kultury masowej – mówi.

Najważniejsze jednak, że uliczne wystawy plastikowych zwierząt podobają się przechodniom. – Warszawa jest szarym miastem, naznaczonym trudną historią. Mamy wiele miejsc upamiętniających nasze ciężkie przeżycia, teraz czas spojrzeć w przyszłość. Zrobić to z uśmiechem – uważa prof. Duchowski.

Misie będą gościć w Warszawie do 22 czerwca. Patronat nad wystawą objęli prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i burmistrz Berlina Klaus Wowereit.

Skomentuj artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane