Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Mosty później

Konrad Majszyk 31-03-2008, ostatnia aktualizacja 01-04-2008 22:15

Projekt mostu Północnego jest od wczoraj gotowy, drogowcy czekają już tylko na budowlane pozwolenia. Żeby chronić Żoliborz przed korkami, ratusz hamuje prace przy moście Krasińskiego. Zobacz wizualizacje mostu Północnego.

źródło: Życie Warszawy
źródło: Życie Warszawy
źródło: Życie Warszawy

Trasa Mostu Północnego to 3,4 km jezdni i torów tramwajowych między Wisłostradą a Modlińską. Projekt to kilka walizek dokumentów. Przedstawiciele niemieckiej pracowni Schuessler-Plan z Dusseldorfu ostatnie dokumenty przywieźli do Zarządu Dróg Miejskich wczoraj, czyli dzień przed końcem kontraktu.

– Bez tego mostu dojazd z ul. Światowida do centrum zajmuje mi w porannym szczycie półtorej godziny. Niech go w końcu zaczną budować! – mówi Marcin Tarnowski z Nowodworów.

Gotowy projekt to wielki krok naprzód, ale bez niezbędnych zezwoleń to tylko makulatura za 15,8 mln zł. Zanim ruszy warta 1,3 mld zł budowa, drogowcy czekają, aż miejskie Biuro Ochrony Środowiska wyda tzw. decyzję środowiskową. Nie mają też pozwolenia na budowę. – W trakcie oczekiwania na pozwolenie na budowę będziemy wybierali w przetargu wykonawcę – mówi naczelnik Wydziału Mostowego w ZDM Andrzej Marecki. – Pierwszą łopatę chcemy wbić w grudniu – deklaruje.

Tak obiecał też warszawiakom wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Dotrzymanie terminu będzie jednak bardzo trudne – wymagałoby sprawnej machiny urzędniczej i braku protestów w przetargu.

Drogowcy komentują nieoficjalnie: – Jeśli w Warszawie do tego dojdzie, będzie cud.

Już wiadomo, że o kilka miesięcy opóźni się za to projektowanie Trasy mostu Krasińskiego – dwa km dla aut i tramwajów między pl. Wilsona a Jagiellońską warte ponad 600 mln zł. Do wczoraj francuska pracownia projektowa Systra powinna złożyć w ZDM kompletną dokumentację projektową, ale tego nie zrobiła. Dlaczego?

Jak tłumaczy Marecki z ZDM, zmieniła się koncepcja. Wzdłuż Wisłostrady ma powstać ponad 200-metrowa estakada. Drogowcy planują też całkowicie zlikwidować niebezpieczne wygięcie jezdni obok Spójni, zbudować wygodniejszy niż teraz zjazd w ul. Gwiaździstą i nowy dojazd do Cytadeli.Konieczność przeprojektowania Wisłostrady może być tylko wymówką. Sprawa wynikła już kilka miesięcy temu. Według naszego informatora, ratusz uległ lobbingowi władz Żoliborza, które nie chciały, żeby Krasińskiego powstał przed Północnym (wtedy część ruchu z mostu Grota jechałaby przez tę dzielnicę). –Jesteśmy od projektowania, a nie od rozgrywania. ZDM rozszerzył zakres zamówienia, stąd zmiana terminu – ucina Jacek Poniewierski z Systry.

Skomentuj ten artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane