GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Trasą w autokomis

Konrad Majszyk 30-03-2008, ostatnia aktualizacja 07-04-2008 10:13

Dzisiaj otwarcie ofert na dokończenie Trasy Siekierkowskiej. Właściciele autokomisu blokującego budowę zapowiadają kontratak.

autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa

Latem Zarząd Dróg Miejskich chce zacząć w końcu budowę ostatniego etapu Trasy. Chodzi o wiadukty łączące Trasę Siekierkowską z ul. Marsa oraz z gigantycznym rondem na skrzyżowaniu Marsa, Płowieckiej i Ostrobramskiej. Węzeł na granicach trzech dzielnic: Pragi-Południe, Wawra i Rembertowa ma powstać w dwa lata.

Teraz z Trasy Siekierkowskiej – którą przejeżdża ponad 50 tys. aut na dobę – nie można się dostać bezkolizyjnie do Rembertowa, Marek i Wesołej. Kierowcy gubią się w plątaninie estakad, a przy wjeździe tworzą się ogromne korki.

– Co mi po takiej inwestycji. W czasie budowy dwa lata tkwiłam w korkach, teraz pół godziny tracę na skrzyżowaniu przy Marsa, bo go nie dokończono – denerwuje się Monika Stańczyk z Rembertowa.

Estakady otwarto w 2006 r. dalsze roboty wstrzymano. Dlaczego? Od ponad pięciu lat budowę blokują właściciele autokomisu przy Płowieckiej, w miejscu, w którym zaplanowano rondo. Nie zgadzają się na sprzedaż terenu po cenach, jakie oferuje miasto.

Według naszych informacji, w trakcie negocjacji Biuro Nieruchomości rzuciło już na stół 2 mln zł. Bez skutku. Właściciele twierdzą, że urzędnicy skandalicznie zaniżają wycenę działki.

Opór właścicieli komisu zmusił już ZDM do podzielenia inwestycji Trasy Siekierkowskiej na dwa etapy. By nie wstrzymywać budowy, drogowcy przenieśli też część urządzeń podziemnych w inne miejsce. Więcej projektu zmieniać nie mogą.

– Na terenie tej działki muszą się znaleźć np. urządzenia odwodnieniowe – mówi rzeczniczka ZDM Urszula Nelken. Dziś drogowcy otworzą oferty w przetargu na ostatni etap. Jakie są szanse, że ich plany znów nie utkną w autokomisie?

Według Nelken, teraz do przejęcia gruntu miasto może posłużyć się specustawą. Warunek – ZDM musi dostać od wojewody Jacka Kozłowskiego decyzję lokalizacyjną. Wtedy drogowcy uzyskają tytuł do terenu. To zaś oznacza, że mogą zająć go siłą, wypłaciwszy ustalone przez miasto odszkodowanie. Właściciel może sądzić się o wyższe, ale już nie wstrzyma budowy. Problem w tym, że w urzędzie wojewódzkim decyzjami lokalizacyjnymi dla setek dróg zajmuje się jedna osoba. To nie zapowiada szybkiej ścieżki dla specustawy.

Nie rezygnuje też Katarzyna Kaczmarczyk z autokomisu Bogdan Car i zapowiada prawniczą batalię. – Chcę, żeby urzędnicy umożliwili mi odtworzenie biznesu w innym miejscu, nie mniej atrakcyjnym – wyjaśnia. Zamierza oprotestować decyzję przed jej uprawomocnieniem, wykorzystując fakt, że poprzednie postępowanie wywłaszczeni owe zostało uchylone, a nie unieważnione.

Jak to jednak możliwe, że miasto wydało pozwolenie na budowę komisu w miejscu planowanej trasy? Właściciele uzyskali je w 1990 roku w ówczesnym Urzędzie Gminy Praga-Południe. Urzędnik, który je wydał, nigdy nie został pociągnięty do odpowiedzialności.

Skomentuj artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane