GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Siłą na badania

mz, Sylwia Szparkowska 04-03-2008, ostatnia aktualizacja 05-03-2008 16:00

Lekarze zapraszają dziesięć pań. Przychodzi... jedna. – Trzeba to zmienić. Może w końcu zaczniemy karać za lekceważenie badań? – zastanawiają się onkolodzy.

autor: Sołtys Seweryn
źródło: Fotorzepa

Lekarze recytują już niemal z zamkniętymi oczami: na raka szyjki macicy umiera w Polsce dwa tysiące kobiet rocznie, aż połowa z tych, które zachorowały. Równocześnie z zaproszeń na badania cytologiczne, które wykrywają wczesne stadia tego nowotworu i pozwalają na całkowite wyleczenie, korzysta niespełna osiem procent zapraszanych kobiet. Mimo że płaci za nie NFZ i mimo że zaproszenia są wysyłane do domu. O tej sytuacji rozmawiali wczoraj senatorowie z Komisji Zdrowia.

Nowy sondaż przeprowadziło Towarzystwo Rozwoju Rodziny: co piąta z zapytanych przez Pentor kobiet odpowiedziała, że nigdy nie robiła cytologii. Drugie tyle robiło ją co najmniej przed trzema laty. Dlaczego? – Nie ma takiej potrzeby. Przecież nic mi nie dolega – odpowiada większość z nich, a lekarzom opadają ręce. Do znudzenia powtarzają, że rak nie boli. I że ten nowotwór można wyleczyć w początkowych stadiach.– Regularne wykonywanie cytologii redukuje ryzyko raka szyjki macicy o 60 – 90 procent – mówi profesor Marek Spaczyński, ginekolog z Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Ponad połowa kobiet, które zachorowały na raka, nigdy nie miała robionej cytologii. Kolejne dziesięć procent miało wykonywane badanie ponad dziesięć lat temu – dodaje.

Za zapraszanie kobiet od zeszłego roku odpowiada NFZ.– W ubiegłym roku zaprosiliśmy jedną czwartą kobiet, które powinny mieć wykonane to badanie. Zgłosiło się co prawda osiem procent, ale i tak przebadaliśmy w sumie 600 tysięcy pacjentek: dwa razy więcej niż przed dwoma laty – mówi Jacek Grabowski, wiceprezes NFZ.

Sami onkolodzy narzekają, że akcje profilaktyczne dają na razie zbyt małe rezultaty.– Oprócz marchewki, którą są zaproszenia na badania, potrzebny jest też kij. Może wyższa składka zdrowotna? Może uzależnienie wypłaty becikowego od tego, czy kobieta robiła cytologię w ciąży – zastanawia się prof. Romuald Dębski, ginekolog. – Dopóki informacja o tym, dlaczego trzeba robić cytologię, nie będzie w mediach obecna tak jak reklamy pasty do zębów, mentalności nie da się zmienić – dodaje prof. Bogusław Maciejewski, szef Centrum Onkologii w Gliwicach.

Skomentuj artykuł

Życie Warszawy

Najczęściej czytane