GremiMedia S.A.
Szanowny czytelniku
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Klikają przycisk "Przejdź do serwisu" wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie* i w celach analitycznych przez Gremi Media SA, podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANYCH PARTNERÓW GM.
Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
Gremi Media SA (dalej: "GM") z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 51, 00-838 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy Sąd Gospodarczy XII Wydział Rejestrowy pod numerem KRS: 0000660475

podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM - lista tutaj
ZAUFANI PARTNERZY - lista tutaj
Cele przetwarzania danych
  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wybór podstawowych reklam
  3. Tworzenie profilu spersonalizowanych reklam
  4. Wybór spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profilu spersonalizowanych treści
  6. Wybór spersonalizowanych treści
  7. Pomiar wydajności reklam
  8. Pomiar wydajności treści
  9. Stosowanie badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców
  10. Opracowywanie i ulepszanie produktów
Podstawy prawne przetwarzania danych
  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty GRUPY KAPITAŁOWEJ GM i ZAUFANI PARTNERZY GM, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody lub wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych (kliknij, aby zarządzać zgodą). Inne prawa osoby, której dane dotyczą - lista tutaj
Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj

Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych.
* Do profilowania wykorzystywane będą min. następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, a także inne podobne informacje.

Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Płacimy dużo, jeździmy byle jak

mk, Maciej Wasielewski 24-02-2008, ostatnia aktualizacja 27-02-2008 16:31

Zdaniem ekspertów, opłaty za korzystanie z autostrad będą rosły co roku o 15 proc. Już dziś płacimy za korzystanie z autostrad czterokrotnie więcej niż Francuzi, a będzie jeszcze drożej.

źródło: Fotorzepa

Portal Money.pl porównał średnie pensje Polaków, Francuzów, Hiszpanów i Portugalczyków. A potem... zestawił je z opłatami, które obywatele tych państw muszą ponosić, jeśli chcą podróżować swoimi autostradami. Wyniki są alarmujące. Okazuje się, że za średnią krajową Polak przejedzie 8700 km. Portugalczyk i Hiszpan już ponad 20 tys. km, a Francuz aż 36 tys. km.

– Powinniśmy zarabiać więcej albo liczyć na cud – żartuje Adrian Furgalski, ekspert ds. infrastruktury z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, po czym dodaje: – W tym roku wprawdzie opłaty za korzystanie z autostrad nie wzrosną, ale już w 2010 roku, kiedy zostaną oddane do użytku kolejne odcinki, będziemy płacić o 15 proc. więcej co każde 12 miesięcy. Powody? Koszty budowy rosną. W 2005 roku kilometr autostrady można było wybudować za pięć milionów euro. Dziś już za 10-12 milionów. Furgalski przyczyn wzrostu cen opłat upatruje także w sposobie finansowania dróg. – We Francji i Włoszech, gdzie autostrady są płatne, ale i używane od 50 lat, kierowca płaci jedynie za ich utrzymanie. Polski kierowca spłaca także kredyt zaciągnięty przez państwo bądź kapitał prywatny, bo u nas buduje się autostrady za kredyty, a nie za gotówkę.

Rząd zaplanował wybudowanie 900 km płatnych autostrad do 2012 roku. Obecnie mamy 236 km takich dróg, to niewiele ponad jedna trzecia naszych autostrad (698 km do końca 2007 roku).

Adrian Furgalski uważa, że nowe odcinki powinny być budowane przez kapitał prywatny. Innego zdania jest poseł Janusz Piechociński z Sejmowej Komisji Infrastruktury: – Pamiętajmy, że opłaty będą wzrastać, jeśli drogi będą budowane w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Prywatny wykonawca po prostu musi na tym interesie zarobić. To rozwiązanie będzie nas obciążać w przyszłości.

Piechociński mówi o konieczności zmian legislacyjnych i wprowadzeniu długoterminowych obligacji infranstrukturalnych. – Nie da się utrzymać nakładów na infrastrukturę na poziomie jednego proc. PKB – dodaje. – Inaczej ceny będą rosły, autostrady będą puste, a drogi samorządowe rozjechane.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane